Hrvati su čuđenje u svijetu. Kada hrvatska država želi spasiti hrvatsku kompaniju, kao što je to primjerice Agrokor, onda se sa svih strana Hrvatske digne 'kuka i motika' s čitavim nizom pitanja - pa kako se to Vlada koja gospodari javnim novcima može upetljavati u spašavanje privatne tvrtke. Oporba – najjači je tu SDP ali ne zaostaju ni drugi, primjerice Most – tuku po tome da to nije spašavanje Agrokora, nego Todorića, odnosno stranačkog 'vojnika Ryana' a premijer Plenković ponavlja svoje – ne spašavamo mi nikoga, nego radna mjesta. I nije to zakon – temeljem kojeg su postavili povjerenika Antu Ramljaka - pisan samo za Agrokor, nego i za sve druge velike, sistemske kompanije. Prati se budno, naravno, što će reći i EU. Neki čak misle tražiti i mišljenje Europske komisije o tome jesu li neke odredbe novog zakona možda u suprotnosti s člankom 107. temeljnog ugovora EU. Taj članak govori o tome 'koje su i kakve državne potpore nespojive s unutarnjim tržištem.'
Javni novci strana tvrtka
No, što kada je riječ o tome da se novac hrvatskih javnih poduzeća i ustanova iskorištava za subvencioniranje stranih tvrtki? Onda - nikom ništa. Onda u tome zdušno sudjeluju i Most, i HDZ, i SDP, a Uskok i državno odvjetništvo stoje sa strane, kao da ih se to uopće ne tiče. A možda bi ih se i trebalo ticati. Jer, što je drugo Nacionalni park Krka nego javna ustanova. Pa, zašto onda kada ta ista javna ustanova s milijun kuna subvencionira 'Ryanair' ne reagira nitko, a kada bi s, recimo, milijun kuna išla subvencionirati 'Agrokor' onda bi svi graknuli?
Pitanje je, naime, može li se tema koju je otvorio saborski zastupnik Hrvoje Zekanović o tome zašto NP Krka s milijun kuna subvencionira Zračnu luku Zadar, a ne recimo šibenski sport ili kulturu, iščitavati samo kao predizbornu kampanju i malomišćanski kampanilizam. Tipa 'odnili su nam Zadrani sve, pa sad nose i Krku, odnosno novce na njoj zarađene.' Tu bi situacija mogla biti puno ozbiljnija nego što na prvi pogled izgleda. Naime, Upravno vijeće NP Krka krajem ožujka donijelo je odluku kojom se zadužuje ravnatelj Krešimir Šakić da sklopi ugovor s Turističkom zajednicom Zadarske županije o 'udruženom oglašavanju putem web stranica niskotarifnog avioprijevoznika Ryanaira'.
U obrazloženju te odluke navodi se kako Hrvatska turistička zajednica, u suradnji s jedinicama lokalne i regionalne samouprave, kao i sa strukovnim udrugama provodi takva oglašavanja turističkih destinacija jer su ona ključna za porast turističkog prometa u predsezoni i posezoni, a takav stav dijeli i Dobrovićevo ministarstvo. ' No, kako je riječ o sumi od milijun kuna, postavlja se pitanje je li pri tome zaobiđen Zakon o javnoj nabavi? Je li za ovaj posao trebao biti raspisan natječaj? I zašto je baš 'Ryanair' ključan za porast turističkog prometa? Zato što tako misle ministar Kapeli i Dobrović? I(li) upravno vijeće kojeg su ionako oni postavili. Pa imali smo mi i drugih ministara koji su recimo smatrali da je oglašavanje preko FIMI medije ključno za državne interese i uspjehe pa znamo kako je to završilo.
Matan und jaranen su amateren
To smo mi Hrvati. Rajca nas tko je sve jeo i pio od političara na račun Nacionalnog parka Krka, broje se fete sira i pršuta i buteljirani žmuli s računa što ih je HDZ-ovim perjanicama platio SDP-ov ravnatelj Krešimir Šakić, zbraja se je li malo ili puno platiti ručak za dvoje u konobi Vinko 950 kuna, ali to da je milijun kuna otišlo za Ryanair – od ukupno 12 - 13 milijuna kuna godišnje za koliko je Hrvoje Zekanović rekao da ga se subvencinira da uopće sleće u Zemunik a nitko ga do dana današnjeg nije demantirao – to ništa. To je svima normalno. Nema raja do rodnog kraja, niti jarana do Ryana. I Ryanaira. Matan und jaranen tu su – amateren.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....