StoryEditorOCM
LifestyleZnate li svoja prava?

Sezona je ljetnih popusta, donosimo nekoliko važnih savjeta pri kupnji: Sniženu robu trgovac nije dužan zamijeniti, dok onu s greškom ipak možete vratiti

Piše novac.hr
22. srpnja 2019. - 18:14

Ljetna sezonska sniženja od 30 pa sve do 70 poste diljem Hrvatske traju već 20 dana. Na velikoj rasprodaji može se pronaći gotovo sve, od odjeće, obuće, sportskih rekvizita pa sve do elektronike. No građani i dalje poručuju – Nedamo se zbuniti.

Kako se čini, trgovci zbuniti ne mogu ni inspekciju koja je u prvih 15 dana srpnja provela 223 inspekcijska nadzora.  Utvrđeno je 39 prekršaja. I to uglavnom zbog neisticanja ili nepravilnog isticanja cijena, zavaravanja potrošača u pogledu cijena ili načina na koji je cijena izračunata, prenosi RTL.

Iako kupci uspijeva pronaći neki komad robe po znatno povoljnijim cijenama, većina i dalje smatra da to još uvijek nije kao u inozemstvu.

Osim dućana, inspekcija je tako ovih dana kontrolirala i prodaju na štandovima. U prvih 10 dana obavljeno je 220 nadzora. U Rijeci 34. Splitu 186. Utvrđene su 122 povrede propisa, što je gotovo svaki drugi štand. Inspekcija će zato podnijeti 33 optužna prijedloga. Dvije trgovine su zatvorili, a 5 mora otkloniti nepravilnosti.

Bez obzira na sve, u trgovačkim centrima ipak se troši.

- Mi smo potrošili 1000, 1200 danas i mislim da je dosta – navodi jedna sugrađanka.

Ipak kako u toj gomili popusta prepoznati ono lažno, te kako u slučaju kupnje krive veličine proizvod zamijeniti.

Kako ističe odvjetnica Dijana Kladar, građanin može prepoznati da je nešto lažno sniženo tako da prati promjenu cijene u trgovini ili da svoju sumnju prijavi inspekciji koja će otići kod tog trgovca i pročešljati poslovne knjige te tako utvrditi kako su se mijenjale cijene. Utvrdi li inspekcija da je trgovac varao, može izdati mjeru koja kaže da moraju prestati s tim ili može pokrenuti prekršajni postupak pred sudom u kojem trgovac može biti kažnjen do 100.000 kuna.

Kada je riječ o zamjeni proizvoda postoji nekoliko pravila.

-Ako kupujete fizičkoj poslovnici, onda nemate mogućnost predomisliti se i vratiti proizvod, osim ako trgovac nije svojim posebnim propisima propisao da robu možete vratiti u roku od 30 dana ili u nekom drugom periodu. Ako vam trgovac svojom slobodnom voljom nije tako nešto propisao, onda nema povrata – pojašnjava odvjetnica Kladar.

Ukoliko proizvod ima grešku, kupac ima dvije godine od datuma kupnje da se obrati trgovcu i prijavi da proizvod ne valja. Potom će vještak utvrditi tko je u pravu.

- Ako se nedostatak pojavi u prvih 6 mjeseci, trgovac mora angažirati vještaka. Ako se nedostatak pojavi kasnije, potrošač ga mora angažirati. Utvrdi li se da je u pravu, trgovac će mu vratiti novac – dodaje.

Kladar smatra da sniženja mogu biti bolja. Ističe da jako malo trgovaca ima sniženja do 70 posto, većinom su ona do 50 posto.

23. studeni 2024 00:45