Od početka rujna uslugu javnog gradskog prijevoza za građane Šibenika pruža Gradski parking. Novi autobusi, stajališta s info-displayima te pet novih gradskih i šest prigradskih linija samo su dio početnih poboljšanja i prilagodbe sustava javnog gradskog prijevoza potrebama građana. Unatoč početnim poteškoćama, građani su ipak dobro prihvatili nove linije te shvatili prednosti korištenja javnog gradskog prijevoza. U prilog tome govori podatak da je u prvih dvadeset dana, samo na gradskih pet linija Zone 1 prevezeno gotovo 60.000 putnika.
Gradski parking je u suradnji s Agencijom za obalni linijski pomorski promet reagirao na prigovore građana te vozni red priobalne brodske linije 501 Krapanj - Brodarica uskladio s voznim redom autobusa. Brod na Brodaricu stiže nekoliko minuta prije polaska autobusa i obrnuto, u skladu s prijedlozima mjesnog odbora.
Pet novih gradskih linija građani najviše svakodnevno koriste i vide na ulicama. Direktno ili njihovim kombiniranjem dostupni su gotovo svi dijelovi grada. Ali uz ove linije, građani za vožnju unutra Zone 1, odnosno područja naselja Šibenik mogu koristiti i šest prigradskih linija koje se zaustavljaju na svim gradskim stajalištima duž njihove linije prometovanja. Tako putnici u smjeru Njivica mogu koristiti liniju 101 za Zaton i Raslinu i obrnuto prema Autobusnom kolodvoru. U smjeru Meteriza i Šubićevca mogu do stanice u Ulici 113. brigade linijom 301 i 701, a prema Vidicima i Ražinama linijama 201, 501 i 801.
- Sustav info totema trenutno prikazuju programirana, predviđena vremena dolaska autobusa na stanice, umjesto realnog. Stoga se događa da autobusi ponekad ne stignu u vremenu prikazanom na displayu. Minut dva zakasne ili što je veći problem, urane zbog čega se ispričavamo - kažu iz Gradskog parkinga.
Tijekom testiranja ustanovljeno je kako sustav koji računa i predviđa dolazak autobusa prema trenutnoj poziciji nije dovoljno precizan pa povremeno pruža netočne podatke.
- U savjetovanju s partnerima odlučili smo da se ta usluga ubuduće obavlja putem Google Transit servisa jer u realnom vremenu prikuplja značajno veći broj podataka o prometu. Na taj način bolje i preciznije predviđa vrijeme dolaska autobusa te nudi brojne druge funkcionalnosti. Tijekom listopada ova usluga bi trebala postati dostupna. U prvoj fazi javni gradski prijevoz radi u tzv. probnom režimu tijekom kojeg prikupljamo iskustva i podatke s terena. Provodimo različita testiranja autobusa, linija, voznih redova i druge infrastrukture, nadopunjavamo informacijski sustav te mnoge uočene nedostatke ispravljamo u hodu. S vozačima analiziramo uočene probleme, a u posao uvodimo i dodatno osoblje koje će s početkom naplate biti potrebno za funkcioniranje sustava – poručuju iz Gradskog parkinga.
Tijekom probnog razdoblja otvoren je mail jpg.sibenik@gradski-parking.hr na koji građani su pozvani dati komentare o novom sustavom autobusnog prijevoza. Najviše zaprimljenih zamolbi građana vezano je za prilagodbu voznih redova. Prema zaprimljenim prijedlozima, a u suradnji s mjesnim odborima kreiraju se novi vozni redovi koji će stupiti na snagu od 1. listopada.
Mobilna aplikacija je gotova i uskoro će biti dostupna građanima za Android i iOS sustave putem Google Play servisa i App Storea.
Sustav javnog gradskog prijevoza je živ sustav koji se neprestano susreće s novim izazovima koje je potrebno rješavati u hodu te zajedno s građanima tražiti najbolje i najoptimalnije rješenje za njihove potrebe.
- Početkom rujna započeli smo proces za koji vjerujemo da je tada bio najlošiji, a da u budućnosti može biti samo bolji. Točan, pouzdan i siguran. Na usluzi građanima – kažu iz Gradskog parkinga.