Krajem svibnja kada je na magistrali u Makarskoj zbog radova na rekonstrukciji križanja Puta Bilaja došlo do prometnog kolapsa, iz ‘‘Hrvatskih cesta‘‘ nam je odgovoreno da je uvođenje izvođača u posao obavljeno početkom prosinca prošle godine, a rok izvođenja bio je pet mjeseci.
Slijedom nemogućnosti izvedbe određenih radova, obavljene su manje izmjene u projektnoj dokumentaciji, ali ‘‘krkljancu‘‘ je kumovao Grad Makarska.
- Grad Makarska još uvijek nije riješio zahtjeve proizašle iz imovinsko-pravnih problema sa strankama u postupku. To se prvenstveno odrazilo na dinamiku radova u 2. fazi na spoju s Kotiškom ulicom.
Posljedica navedenog je produženje roka izvođenja do 15. srpnja - kazali su nam tada iz ‘‘Hrvatskih cesta‘‘.
Pitanje planirane rekonstrukcije Kotiške ulice i nove prometne regulacije otvorio je vijećnik Petar Kelvišer (NLO) kojem je iz Odjela za razvoj Grada rečeno da se za rekonstrukciju ove ulice još uvijek izrađuje projektno tehnička dokumentacija od strane tvrtke "Platea konzalting" te je u tijeku ishodovanje građevinske dozvole.
- Stanare Kotiške ulice zanima hoće li se i kada građanima javno predstaviti projekt rekonstrukcije od strane struke, a ne politike, hoće li se zainteresiranim građanima omogućiti otvorena komunikacija s predstavnicima gradske uprave i izrađivača projekta, prije nego li se krene s rekonstrukcijom ulice - rekao je Kelvišer.
Međutim, gradonačelnik Zoran Paunović na ovo pitanje nije decidirano odgovorio, već se raspričao o gradnji garaža i planiranih 900 novih parking mjesta u Makarskoj u sljedećih pet do šest godina, a među njima je i garaža na Peškeri.
Problem je promet
Kako je kazao Paunović, spoj Kotiške i magistrale je primjer na koji način se razgovara sa javnošću.
- Imali ste sve infrastrukturne projekte u ranijim postavama gradske vlasti koje su ih samovoljno određivale, poput Zadarske i Šibenske ulice i velikih projekata zbog kojih smo imali javne bune.
U predstavljanju projekta Kotiške ulice i njezinog spoja s magistralom pozvali smo gotovo svakog vlasnika kuće koja se nalazi na toj trasi.
Imali smo veliko predstavljanje na kojem su osim projektanta Rade Gusića kao predstavnika struke, bili inženjer, predstavnik nadzora, izvođača i Hrvatskih cesta, gradonačelnik i pročelnik i na tom sastanku se prezentiralo cjelokupno rješenje, a bez ikakvog uvijanja projekt je predstavljen javnosti prije nego li su započeli radovi.
Inače, promet u Makarskoj je općenito jedna od najcrnjih točaka i najveći problem nakon što smo riješili problem betonizacije i zdravstva te uklonili štandove na Peškeri - rekao je Paunović koji je započeo izlaganje o vijestima iz budućnosti.
Projekt na Dugišu
Prema Paunovićevim riječima, sadašnja gradska vlast ima zadatak rješavanja problema prometa i prometne infrastrukture, iako to nije dio SDP-ovog predizbornog programa.
Kako je nastavio, sve stvari vezane za promet, podijelili su u četiri skupine - velike investicije u ceste i male u gradske prometnice, a ključni projekti su gradnja deniveliranog rotora na Voliciji za koji je izdana lokacijska dozvole, a trenutno sa "Hrvatskim cestama" rade izvlaštenja za ishodovanje građevinske dozvole.
U fazi izvođenja je spoj Kotiške ulice sa magistralom, spoj magistrale i Ulice kipara Meštrovića što je u fazi projektiranja za građevinsku dozvolu, križanje Macel i Makar koje je u fazi projektiranja. Po pitanju malih gradskih prometnica, ideja je bila povezivanje, spajanje Ulice Petra Krešimira, spoj na Stari velikobrdski put, spoj Batinića sa Ulicom Zorana Lendića, potom Ulice Petorice Alačevića i Potoka, rekonstrukcija ceste prema Apfel areni.
Nakon Kima - Vučić
- I gradnja garaža je podijeljena na dvije faze pa su tu velike investicije u garaže, Trg Ivana Pavla II. na Zelenki, Peškera na onom dijelu na kojem se i sada nalazi parkiralište, Dugiš na mjestu dječjeg igrališta gdje bi bilo četiri do pet podzemnih garaža, ali je to u prošlom PPU-u postavljeno kao vjerska namjena što moramo mijenjati u sljedećim izmjenama i dopunama Plana pa ćemo napraviti podzemne garaže za cijeli Dugiš.
I tu je još dio iznad ‘‘Croduxa‘‘ gdje je mjesto za 200 parkirnih mjesta.
U sljeddećih pet do šest godina u gradu će biti oko 900 novih parking mjesta čime bi se promet trebao doista dovesti na jednu potpuno novu razinu, a tu je i zatvaranje rive za promet - naveo je Paunović.
Nakon ovih nabrojenih planova, Jure Brkan (HDZ) Paunoviću je spočitnuo da vijećnici ne dobivaju konkretne odgovore na pitanja pa je njegov govor koji je na sjednici prije nazvao kimjonguovski (Kim Jong Un, vrhovni vođa Sjeverne Koreje, op.a), sada usporedio s govorom srbijanskog predsjednika.
- Nema odgovora na pitanja, već je ovo samopromocija u stilu Aleksandra Vučića, izmišljanje i gluparije pa tražim pisani odgovor na pitanja o projektu Peškera jer me zanima kada i kako će gradonačelnik vratiti pola milijuna eura uloženih u uzaludni projekt u maniri ‘‘crtat ću projekte, znam da od toga neće ništa biti pa kad je narod to otkrio, onda će doći neki novi ministar koji će sve to ozakoniti, a kada nema ministra koji bi sve te radnje ozakonio, opet nabraja garaže na Peškeri‘‘.
- Ako znate da se neki projekt ne može dovršiti, zašto na njega trošite novce i kako ćete ih vratiti - upitao je Brkan Paunovića.