“Vratili su cijene”, osvanula je poslijepodne objava u WhatsAp grupi splitskih vozača Ubera, koji su sutra ujutro najavili laganu prosvjednu vožnju kroz trajektnu luku zbog sniženih cijena vožnji. Uber im je, kažu, u protekla dva tjedna, uoči turističke sezone i pojačanog intenziteta posla, "smanjio cijene za 30 posto i vozače doveo u neugodnu situaciju do granica izdržljivosti".
Iako su šefovi Ubera u Hrvatskoj dijelom očito popustili pod pritiscima svojih djelatnika, vozače to neće pokolebati, jer smatraju kako poslovanje Ubera u Hrvatskoj prati cijeli niz problema koje hitno treba rješavati. Stoga pozivaju šefove, ali i nadležne u Ministarstvu da se "urazume i postave normalne prihvatljive cijene i za vozače i za korisnike kao u svim normalnim zemljama Europske unije". Ovako su, kažu, prepušteni svakodnevnom ismijavanju, pogotovo turista koji se čudom čude za koji se minimalne svote voze Uberom po Splitu.
Isključivanje aplikacije
Oni koji su prethodno potvrdili dolazak na sutrašnji prosvjed, ako je suditi po izrazima podrške u WhatsAp grupi od trenutnih gotovo 500 članova (njihov broj rapidno raste), ne namjeravaju odustati od sutrašnje prosvjedne vožnje usprkos vraćanju cijena. "Upalit ćemo svi Uber, al‘ nećemo prihvaćati vožnje, pa makar zvonilo za Zagreb", stoji u jednoj od poruka.
I dalje podržavaju planiranu akciju – laganom vožnjom u koloni s Poljuda krenuti prema trajektnoj luci, tijekom koje bi, bez zaustavljanja, napravili krug preko Bačvica i još jednom prošli kroz trajektnu luku, te trubljenjem izrazili svoje nezadovoljstvo zbog snižavanja cijene njihova rada uoči turističke sezone. Okupljanje je predviđeno u 9.30 na Poljudu, a prosvjedna vožnja trebala bi trajati 45 minuta.
"Po komentarima pljucaju po nama, a nitko ne kaže:”Bravo što nas vikendom pijane vozite doma za 5 eura bruto. Jedna piva skuplja od vožnje. Nema odustajanja", stoji u objavi u WhatsAp grupi u kojoj se referiraju na reakcije domaćeg svijeta nakon njihove najave štrajka.
Splitski vozači su danas putem Uber aplikacije dobili obavijest te popularne digitalne platforme za prijevoz naslovljenu Pojačana provjera profila: "Ovim putem želimo obavijestiti da trenutno provodimo temeljitu istragu i detaljan pregled profila vožnji naših putnika i vozača. Ova radnja je bila nužna zbog nedavnih izvješća i opaženih ponašanja, koja nisu u skladu s Uberovim pravilima i odredbama, te ukazuju na kršenje pravila koja reguliraju našu platformu.
Kao dio ovog procesa želimo naglasiti da će se svaki vozač ili putnik za kojega se utvrdi da zlorabi aplikaciju radi vlastite koristi uskoro suočiti s upozorenjem koje, u slučaju da se zlouporaba aplikacije nastavi, može dovesti i do zabrane vožnji do i od zračne luke. Cijenimo vaše razumijevanje i suradnju dok zajedno radimo na održavanju pravednog okruženja za sve naše korisnike. Hvala vam na kontinuiranoj predanosti pružanju izvrsne usluge. Lijep pozdrav”, stoji u obavijesti s potpisom Uber tim.
Vozači, s druge strane, ostaju čvrsti pri svojim stavovima.
"Kompanije Uber i Bolt imaju rok od 15 dana da podignu cijene za 20 posto u odnosu na prijašnje cijene prije snižavanja, kako je to slučaj i u ostalim zemljama Europske unije. U suprotnom, vozači će biti primorani nastaviti s prosvjedima i drugim aktivnostima. Nemojte zaboraviti da uvijek možemo isključiti aplikaciju i uključiti svoje taksimetre", poručuju vozači Ubera.