Na Međunarodnom sajmu smrznutih morskih plodova "Conxemar 2024" u španjolskom gradu Vigu, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) predstavlja se pet hrvatskih tvrtki iz sektora ribarstva - Arbacommerce, Jadran tuna, Mišlov, Orada Adriatic i Pelagos Net Farma, izvijestili su u srijedu iz HGK.
"HGK nastup na ovom sajmu organizira u sklopu projekta Riba Hrvatske - Jedi što vrijedi koji se financira EU sredstvima", kazao je potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević napominjući kako na taj način svojim članicama osiguravaju besplatan nastup na sajmovima ribarstva još od 2015. godine.
Projekt predstavlja kontinuiranu podršku sektoru i prvenstveno je usmjeren na promociju proizvoda ribarstva na domaćem i inozemnim tržištima, istaknuo je Kovačević.
Hrvatski sektor ribarstva 60 posto prihoda ostvaruje od prodaje na najzahtjevnijim izvoznim tržištima, što je rezultat stalnih ulaganja u najviše standarde proizvodnje, navode iz HGK. U proizvodnim procesima, kako su kazali, posebno se vodi računa o svježini i najvišoj kvaliteti proizvoda, sustavu sigurnosti hrane, održivosti, zahtjevima potrošača, pravima radnika, društvenoj odgovornosti i dobrobiti životinja. Isto tako, rezultat je to velikih napora koji se ulažu u promociju, između ostalog, upravo dugogodišnjim nastupima na ključnim sajmovima ribarstva.
Zadarska tvrtka Arbacommerce u Vigu izlaže sedmi put jer im je taj sajam, kažu, važan zbog velike koncentracije španjolskih klijenata.
"Ovo je sajam kojeg posjećuje najveći broj profesionalaca iz sektora ribarstva i mjesto na kojem se mora biti, ako želite pronaći kvalitetne kupce. Španjolsko tržište je bitno za naše slane i marinirane inćune te za smrznutu srdelu i inćune, koji su sve traženiji proizvodi", kazala je Dolores Šajt Paunović iz Arbacommercea.
Marina Špralja iz tvrtke Mišlov je istaknula kako im je dugogodišnje sudjelovanje na sajmu Conxemar omogućilo kontinuirano prisustvo prvenstveno na španjolskom tržištu, kao i mogućnost predstavljana svim ostalim sudionicima i posjetiteljima sajma s drugih svjetskih tržišta. Bitno im je, kako je kazala, biti u stalnom kontaktu s postojećim klijentima, predstavljanje potencijalnim novim kupcima, a jednako tako im je važno pratiti trendove u sektoru.
HGK svake godine svojim članicama iz sektora ribarstva organizira nastup na dva ključna međunarodna sajma - Seafood Expo Global, koji se održava u Barceloni, i na Conxemaru, navodi se u priopćenju.
Sljedećih godina u planu je sudjelovanje na sajmu Seafood Expo North America u Bostonu te 2026. na sajmu Fish International Bremen.
Sajam traje od 1. do 3. listopada, a na 38.300 četvornih metara predstavlja se ukupno 760 izlagača iz pedesetak zemalja.