StoryEditorOCM
4 kantunaFOTO: SUSRET 'VELIKIH' U PUNTA SKALI

Menadžer TUI-ja za Hrvatsku Sven Görrissen: „Hrvatska za samo 13 posto svojih aranžmana nudi popuste, dok su promotivne ponude u Tunisu, Egiptu ili Turskoj veće od 60 posto!“

Piše Ana Vučetić Škrbić
15. svibnja 2019. - 18:59
tui1-150519

Ako je suditi po najavama i procjenama vodećega njemačkog touroperatora TUI-ja, broj turista iz Njemačke koji će ove godine ljetovati u Hrvatskoj ostat će na razini prošlogodišnjih 2,9 milijuna dolazaka i 21 milijun noćenja.

Kako gosti iz Njemačke čine čak petinu ukupnog turističkog prometa u Hrvatskoj, bila je jasna zabrinutost domaćih turističkih radnika kada je nakon odličnog starta na početku godine booking za Hrvatsku na tamošnjem tržištu u travnju počeo stagnirati. Razlog za to je povratak Turske, Egipta i Tunisa koji se nižim, promotivnim cijenama bore za povratak gostiju, koje su zadnjih nekoliko godina gubili zbog političkih i drugih nestabilnosti.

Naime, prosječna cijena boravka u Hrvatskoj, u hotelu s četiri zvjezdice, iznosi 60 eura, gotovo jednako kao i u Grčkoj, međutim tamo se za isti novac dobije hotel s pet zvjezdica. U Turskoj je prosječna cijena 51 euro za hotel s pet zvjezdica, a u Egiptu 37 eura, također "all inclusive".

– Hrvatska za samo 13 posto svojih aranžmana nudi popuste, dok promotivne ponude u Tunisu, Egiptu ili Turskoj idu više od 60 posto. Takve stvari čine razliku. Uvijek morate imati na umu da gosti mogu birati i da će odabrati onu destinaciju koja im nudi najveću vrijednost i uslugu za njihov novac. U situaciji kada se na njemačkom tržištu snažno nameću zemlje istočnog Mediterana s jakim marketingom i povoljnim paketima, u Hrvatskoj bi trebali uzeti u obzir mogućnost snižavanje cijena za razdoblja koja bilježe slabiji interes – kazao je u srijedu u Petrčanima Sven Görrissen, menadžer TUI-ja za Hrvatsku, na susretu s domaćim hotelijerima.

Korekcija cijena

Da je njemačko tržište Hrvatskoj još uvijek najvažnije, kaže i državni tajnik za turizam Tonči Glavina.

– Očekujemo da ćemo ostati na istom broju gostiju kao i lani, što potvrđuju i dosadašnje informacije od naših njemačkih partnera. Pokazatelji za prvih pet mjeseci su vrlo dobri, ali izazov će svakako biti srpanj i kolovoz, što je i očekivano zbog velikog porasta smještajnih kapaciteta na Mediteranu. To je rezultiralo redistribucijom tržišta i korekcijom cijena, ali hrvatsko je tržište stabilno i ima stabilan rast. Pogotovo što smo se zadnjih godina ozbiljno okrenuli dalekim zemljama, gdje prezentiramo Hrvatsku kao cjelogodišnju destinaciju, baš kako bi se zaštitili od mogućih negativnih kretanja na našim tradicionalnim tržištima – kazao nam je Glavina. Na pitanje kako će se Hrvatska nositi s niskim cijenama Turske i Egipta, državni tajnik kaže:

– Mi ne želimo da se naš realni sektor bori s niskim cijenama i na taj način stvara konkurentnost. Svoju konkretnost moramo graditi na usluzi te odnosu cijene i kvalitete, a tu dobro stojimo. Izazov s radnom snagom nije samo naša specijalnost, taj problem ima cijela Europa zbog brzine kojom turizam raste. To je izazov koji se mora sustavno rješavati – kaže Glavina.

Na godišnjem susretu TUI-ja s hrvatskim hotelijerima u srijedu su podijeljene i nagrade najboljima. Dobitnici prestižnih TUI-jevih priznanja su Karisma Adriatic hotels iz Makarske, Plava Laguna iz Poreča, Hotel Soline iz Brela, Admiral hotel Slano, Falkensteiner Adriana Zadar, Hotel Plaža Omiš te TUI Blue Jadran Tučepi.

17. studeni 2024 07:45