Dobra vijest za građane glasi da se za dva tjedna konačno otvara prvi dio obnovljene Ulice dr. Franje Tuđmana za sav promet u punom profilu i to od križanja s Ulicom put Murvice do dijela kojom novoobnovljena Tuđmanova vodi iznad Chipoteke prema zgradama na lokaciji bivšeg TIZ-a!
Ne baš tako dobra vijest nadalje kazuje da će se uskoro morati zatvoriti križanje Tuđmanove s Ulicom bana Josipa Jelačića jer će se glavni obim radova prebaciti na dio ulice do tog raskrižja, a radi se o najzahtjevnijem dijelu trase, među ostalim i zbog izgradnje potpornog zida ispod kolnika, odnosno iznad zgrada na lokaciji bivšeg TIZ-a prema projektu arhitektonskog ureda D&Z.
Nosivi sloj asfalta postavljen je i na dionici od City Galerije do Chipoteke, pa je u tijeku postavljanje završnog sloja asfalta od raskrižja s Ulicom Put Stanova do raskrižja kod Chipoteke. Sve detalje o trenutnoj situaciji na gradilištu zadarske prometne žile kucavice otkrio je Josip Milić, voditelj Odsjeka za pripremu i provedbu EU projekata u Upravni odjel za EU fondove Grada Zadra koji vodi cijeli projekt ITS-a financiran iz europskih izvora i ukupno vrijedan više od 35 milijuna kuna.
- U tijeku je postavljanje završnog asfalta što će trajati nekoliko dana, moguće i do početka idućeg tjedna. Iza toga ide iscrtavanje prometnih traka i postavljanje prometne signalizacije nakon čega će se ta dionica moći pustiti u promet. Vjerojatno će se to dogoditi za dva tjedna, kad se odrade svi potrebni radovi i postavljanje cjelokupne signalizacije. Trasa od Chipoteke do raskrižja s Ulicom bana Josipa Jelačića znatno je kompliciranija zbog potpornog zida koji se morao izgraditi dužinom iznad zgrada na lokaciji bivšeg TIZ-a. Tu je bio vrlo zahtijevan zadatak izmještanja DTK mreže. Radovi su dosta zahuktani na toj trasi, a sad će se još više intenzivirati nakon puštanja prve dionice za promet i zatvaranja raskrižja s Ulicom bana Josipa Jelačića kako bi se radovima moglo obuhvatiti i to križanje, uz privremenu prometnu regulaciju. Najveći koncentrat radova bit će na toj trećoj dionici, a nakon dovršetka potpornog zida uslijedit će finalizacija i te dionice, slijedom toga i postavljanje nosivog, a potom i završnog sloja asfalta – objašnjava Milić.
Rok za dovršenje cjelokupne Ulice dr. Franje Tuđmana je lipanj ove godine, u Upravnom odjelu za EU fondove očekuju da će izvođač radova Lavčević ispoštovati te rokove.
- Uložit ćemo sav potreban napor da se to u zadanim rokovima i ostvari, te da se uoči ljetne sezone čitava dionica otvori za promet – ističe Milić svjestan prometnih problema uđu li radovi "u ljeto".
Obnovu Tuđmanove ulice pratile su brojne teškoće. Građevinarima je najviše muke zadavalo izmještanje DTK mreže pri čemu su nailazili na neočekivane situacije zbog „zaboravljenih” kablova i instalacija, pa su mnoge zahvate morali prilagođavati „u hodu”. Presađivala su se i stabla fafarikula ispred City Galerije u rasadnik, promet privremeno regulirao na razne (ne)moguće načine, a već su tijekom izvedbe radova primijećeni i neki nedostaci poput „ležanja vode” na tek asfaltiranom dijelu nogostupa kod City Galerije, moglo se primijetiti i da su neki postavljeni šahtovi već otkopavani i ponovo betonirani... Je li nadzor evidentirao sve nedostatke i hoće li biti ispravljeni? - pitamo Milića.
- Nadzor je primijetio neke nedostatke i o tome smo već razgovarali i s nadzorom i izvođačem radova. Zaključak je bio da će se te nepravilnosti, konkretno ta ležanja vode, ispravljati kroz naredno vrijeme, tako da je za očekivati da će se ti sitni nedostaci i eliminirati prije završetka svih radova. Oko šahtova nismo imali problema niti nedostataka, najviše primjedbi bilo je zbog tog ležanja vode na nogostupu, a to će se popraviti – zaključuje Milić.