Već nekoliko dana na lokacijama ulica u staroj gradskoj jezgri iscrtavaju se žute oznake za vozila dostave. Parking uz Nova gradska vrata ograđen je sigurnosnom trakom, mehanizacija je u pogonu, radnici užurbano dovršavaju radove. Pročelnik Upravnog odjela grada Zadra za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša Robertino Dujela kaže kako je svjestan da su ljetne gužve prošlogodišnje turističke sezone već zaboravljene, te da se obrisi nove tek na turističkim sajmovima naziru, no gradske službe već su u akciji. Najviše povika prošloga ljeta bilo je upravo zbog ospkrbe na Poluotoku, kretanja u pješačkoj zoni, vožnje kombija po Kalelargi, električnih kolica, parking mjesta za dostavu... Očigledno, s tim problemom komunalci se hvataju u koštac već sad.
- Proračunska sredstva ili hladni pogon?
- Održavanje komunalne infrastrukture naša je odgovornost i obaveza prema građanima, stoga mora funkcionirati u svim uvjetima. Neposredno po završetku izazovne turističke sezone 2022. odradili smo analizu, utvrdili smjer za iskorak i krenuli s pripremom novih rješenja. Dostava pješačkom zonom uvijek je „top“ tema stoga smo još koncem prošle godine izradili elaborat za novih sedam pretovarnih mjesta, naslonjenih na postojeća, a sve s ciljem poticaja dostavljačima da vozilima izbjegavaju ulazak u pješačku zonu. Uprava tvrtke Obala i lučice d.o.o. putem ugovorenog izvođača pokrenula je označavanje signalizacije dok je Komunalni odjel pružio dodatnu potporu sanacijom udarnih rupa na parkirnim mjestima.
- U prosincu smo odradili i pripremne radove za instalaciju prvih mobilnih prepreka kod crkve Gospe od Zdravlja, no za realizaciju će biti nužna izvorno planirana proračunska sredstva za 2023 godinu tvrtki Inovativni Zadar d.o.o. - ističe Dujela i pojašnjava:
- Za novu turističku sezonu trebali smo, uz sedam novih pretovarnih mjesta, te pripremu odluke i ljudskih resursa kojom bi komunalni redari preuzeli inicijativu u nadzoru vozila u povijesnoj jezgri s daleko ozbiljnijim sankcijama, na dvije lokacije implementirati i mobilne prepreke.
Ono što trenutno nije izgledno, a bilo je planirano, jest i nabava električnih dostavnih vozila kako bi djelatnici Obala i lučica bili na usluzi svima koji imaju potrebu za dostavom. Planirali smo osigurati centralno dostavno mjesto, odnosno osloboditi od prometa dio Ulice Bartola Kašića uz novouređenu bivšu Tehničku školu. Ulica Stratico bi ostala namijenjena isključivo pješacima na koridoru od Muraja do Trga Petra Zoranića dok bi Ulica Narodnog lista postala dvosmjerna i dostupna za parking isključivo za vozila s oznakom invalida, a u cijelosti bi ih izmjestili sa šetnice na Muraju - reći će Dujela i dodati kako prate dinamiku radova na bivšoj Tehničkoj školi kako bi se pravovremeno uključili u uređenje ostatka okoliša.
- Realizacijom svega navedenog stvorili bi preduvjete za konačni cilj, a to je podizanje razine sigurnosti, odnosno pješačka zona bez motornih vozila dostave nakon 07.30 sati. Podrazumijeva se, u razmjernosti zaštite interesa i svih onih koji imaju potrebu za dostavom.
Na koncu, ali ne manje bitno već se usudim izreći uobičajeno za prirodu posla Komunalnog odjela, a u skladu s novim izazovima i zahtjevima okruženja, do promjene će doći i u ustrojstvu, procedurama i standardima postupanja komunalnog redarstva. Turističku sezonu 2023. dočekat ćemo odgovorno i spremni na sve što nam donosi - uvjeren je pročelnik Dujela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....