U jednoj od najatraktivnijih uvala na otocima u sastavu grada Zadra, u uvali Široka na otoku Ist, ovoga ljeta nema, niti će biti, plutača za siguran privez nautičara i to prvi put nakon što su, prije gotovo pola stoljeća stanovnici ovog mjesta, udruženi u mjesnu Poljoprivrednu zadrugu, postavili prve nautičarske bove u tu uvalu. Tako uređeno i sigurno sidrište u prostranoj uvali u samom mjestu desetljećima je Istu siguravalo kakvu takvu turističku dobit.
Nakon što je prošle godine PZ Ist istekla županijska koncesija za sidrište ove godine Zadarska županija, točnije Upravni odjel za pomorsko dobro, more i promet nije ni raspisao novi natječaj za koncesiju, odnosno nisu ni prikupljane ponude za koncesiju. Krešimir Laštro, pročelnik tog Upravnog odjela objasnio nam je u pisanom odgovoru kako se staro koncesijsko polje nalazi u području u čijem dijelu je u Prostornom planu grada Zadra planirana marina u okviru koje za budućnost ucrtano i pripadajuće sidrište.
- S obzirom na navedene planirane namjene predmetnog područja i uvjete određene Prostornim planom uređenja Grada Zadra, postupak davanja koncesije za Sidrište Široka, otok Ist, trenutno nije moguće provesti – objasnio je pročelnik Lašto te dostavio i izvadak iz Prostornog plana grada Zadra, odnosno Dopunu koja se odnosi na Građevinsko područje naselja Ist iz 2016.g.
Zanimljivo, u Prostornom planu grada Zadra, koji je donesen 2004.g., ali koji je doživio do sada tri postupka dopuna i izmjena, i to 2008., 2011. i 2016.g., marina na Istu pojavljuje se prvi put u izmjenama i dopunama Plana 2011.g. Išćani su nam za nedavnog posjeta otoku kazali kako se "o marini govori već 25 godina", ali je ona tek te 2011. dobila planski legalitet.
PZ Ist je, međutim, petogodišnju koncesiju na sidrište s plutačama dobila 2012.g. I to na pet godina. Izdavatelju koncesije, Zadarskoj županiji, Prostorni plan grada Zadra s ucrtanom marinom u Širokoj nije tada bio prepreka za izdavanje koncesije, a sada, nakon što je period od pet godina istekao i uprkos tome što se marine tiče apsolutno ništa nije dogodilo u zadnjih sedam godina, to je bio razlog što je koncesijsko polje za bove u cjelosti 'izbačeno' iz Široke.
Izmjene i dopune Prostornog plana grada Zadra 2011.g., kao i sve planove prije, izradio je zadarski Zavod za urbanizam kojem je na čelu bila Nives Kozulić, glavna potpisnica svih važnih planskih dokumenata na zadarskom području čitav niz godina, pa tako i ovog na Ist. Ing.Kozulić je danas umirovljenica – na Istu, a o marini na otoku kaže:
- Marine su skupi i komplicirani objekti i nije čudno da do realizacije nikada nije došlo. Marina na Istu je planirana nakon što je iz hrvatskog zakona nestala kategorija privezišta iako je jasno da za marinu treba ozbiljna infrastuktura koju sad na otoku nemamo – kaže ing.Kozulić i dodaje:
- Ne vidim zašto se u uvali Široka nije moglo zadržati sidrište odnosno koncesijsko polje onoliko dugo dok, eventualno, ne počne gradnja marine. Sad nemamo ni marinu ni sidrište.
Ni po dipl.ing. Želju Predovanu, direktoru i glavnom projektantu tvrtke "Block-projekt", koja je izradila zadnje izmjene Prostornog plana grada Zadra iz 2016., marina nije smetnja sidrištu koje je ionako, doduše u sklopu takve luke, ucrtano u prostorni plan. Takvog su mišljenja i svi mještani Ista, ali nas je za kraj ipak zanimalo nešto drugo: Što je grad Zadar od 2011.g. napravio na realizaciji projekta išćanske marine?
Ništa. Odgovor koji je stigao iz gradske glasnogovorničke službe prebacuje lopticu na budućnost i glasi:
U procesu izmjena i dopuna Prostornog plana Grada Zadra koji je u tijeku, razgovarat će se s MO i mještanima te će Grad Zadar, zajedno sa Zadarskom županijom i Županijskom lučkom upravom, razmotriti i mogućnost realizacije projekta marine u uvali Široka na otoku Istu – stoji u tom odgovoru.
Naime, po svibanjskoj odluci zadarskog Gradskog vijeća pristupilo se četvrtim izmjenama i dopunama Prostornog plana grada Zadra koje će u najboljoj varijanti biti gotove dogodine. Valjda će se u tom postupku razriješiti ova paradoksalna, glupa situacija u kojoj je problem nastao na papiru te postao glavna prepreka normalnom životu, pa i u turizmu na ovome otoku.
Do tada će uvala Široka biti bez bova, točnije bez minimalne infrastukture koja se u takvoj uvali i na takvom otoku, kojeg neće zaobići ni jedan nautičar koji drži do sebe, treba očekivati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....