StoryEditorOCM
4 kantunaFOTO: LJUDI MOJI JE LI TO MOGUĆE!?

Tijekom noći izveli rekonstrukciju dijela Jelačićeve - počeli u 22 sata i završili u 7 ujutro!

Piše IN
11. travnja 2017. - 15:06
jelaciceva_radovi1-110417.JPG

Ljudi moji je li to moguće! Da se u Zadru ceste popravljaju preko noći! Za manje od 12 sati!?

Upravo se tako nešto dogodilo u noći s ponedjeljka na utorak kada su radnici Cesta zadarske županije rekonstruirali dio kolnika Ulice bana Josipa Jelačića. Počeli su u ponedjeljak oko 22 sata i završili u utorak ujutro oko 7 sati.

U dužini od stotinjak metara skinuli su stari sloj asfalta u punoj širini prometnice te postavili novi, a potom i novu horizontalnu signalizaciju duž cijele ulice, sve do sjedišta zadarske policije. Posao je izveden u rekordnom roku bez stvaranja prometnih čepova iako je dio ulice od križanja s Tuđmanovom bio zatvoren za promet. Sve to zahvaljujući noćnom radu za kojeg se teško sjetiti da je ikada poduzeo Franto, prethodni dugogodišnji koncesionar na održavanju gradskih i nerazvrstanih cesta. Štoviše, sudeći prema stanju zadarskih cesta zadnjih nekoliko godina teško se može reći da je Franto ceste održavao i danju, a kamoli noću.

No nakon što su Ceste zadarske županije prije nepunih mjesec dana s Gradom Zadarom sklopile ugovor o održavanju gradskih i nerazvrstanih cesta stanje se naočigled popravilo. Najprije su interventno pokrpali one goleme rupe koje bi Franto znao tu i tamo malo "pljusnuti" asfaltom, a sada su i uveli praksu noćnog održavanja prometnica. Je li to ulaganje u izgradnju imidža kako bi se na početku ugovora zadobilo simpatije gradskih vlasti i građana ili naprosto stvar profesionalnog odnosa prema poslu?

- Mi smo i prijašnjih godina noću asfaltirali ceste, u uvali Jazine, od male pošte do marine, križanje put Bokanjca... Ali, u pravu ste, to nisu bile gradske nego državne ili županijske ceste. Na gradskim cestama nismo radili jer nismo prolazili na natječajima. Sada imamo priliku raditi i pokazati kako radimo – kaže Radoslav Gudelj, direktor Cesta zadarske županije.

Tvrtku je osnovala Zadarska županija, ali je nakon privatizacije 2002. danas u većinskom vlasništvu zaposlenika. Od 220 zaposlenih čak njih 155 su udjelničari u 55 posto vlasništva tvrtke, 35 posto je ostalo u vlasništvu Županije, a ostatak od 10 posto je u vlasništvu Hrvatskih cesta.

Noćni rad u Jelačićevoj neće biti izuzetak, uvjerava nas direktor Gudelj, iako on za tvrtku nije tako povoljan.

- Noćni rad je za tvrtku skuplji jer radnike, prema zakonu, moramo plaćati 30 posto više. Ali mi se moramo prilagoditi potrebama grada, da građani budu zadovoljni i da smanjimo prometne gužve u gradu. Sve to stvaraju dnevne rekonstrukcije prometnica što opet produljuje rokove za završetak posla – govori Gudelj ističući da godišnji program održavanja gradskih i nerazvrstanih cesta donosi Grada Zadar sukladno svojim financijskim mogućnostima.

"Na nama je", kaže, "da posao odradimo što brže i kvalitetnije i da ga naplatimo prema troškovniku pojedinačnih cijena s kojima smo izabrani na javnom nadmetanju". Prema Gudeljevoj procjeni radovi koje su u noći s ponedjeljka na utorak napravili kreću se oko 150 tisuća kuna.

- Skinuli smo stari sloj i postavili 100 tona novog asfalta te obnovili horizontalnu signalizaciju duž cijele prometnice. Noćni rad dosad nije bio praksa na održavanju gradskih cesta, ali on ima svojih prednosti. Građanima manje smeta, ne stvaraju se prometne gužve, a tada ima i manje prometa pa možemo brže raditi – ističe Gudelj.

16. studeni 2024 02:35