Gradska uprava nije zadovoljna privremenim rješenjima za otklanjanje zadržavanja kišnice uz rub kolnika u Ulici dr. Franje Tuđmana obnovljenoj u okviru ITS projekta (Inteligentnog transportnog sustava) financiranog od strane Europske unije. Kako doznajemo, idućega tjedna bit će sastanak na tu temu u Gradskoj upravi između predstavnika izvođača radova, nadzora i investitora, kako bi se raspravilo o kvalitetnijim i trajnjim rješenjima za otklanjanje tih manjkavosti, na koje smo više puta upozoravali.
Više se puta pojavljivao problem oborinskih voda uz nogostup Ulice dr. Franje Tuđmana nasuprot City galerije. Na tom dijelu se pokazalo da skupljena kišnica zbog pogešnog nagiba kolnika ne otječe pa automobili štrapaju prolaznike. Stručni nadzor Gin Company ustvrdio je da su nakon završetka radova rekonstrukcije ulice dr. Franje Tuđmana (1. i 3. dionica), 15. lipnja 2022. godine, rekonstruirane dionice puštene u promet, te nakon prve kiše koja je pala neposredno nakon puštanja u promet nisu uočeni veći problemi sa zadržavanjem vode na kolniku osim manje lokve uz sjeverni rubnjak na samom skretanju u ulicu Put Stanova te na nogostupu uz zgradu trgovačkog centra i na nogostupu uz zgradu Impact centra. Nedostatak uz nogostup na skretanju u ulicu Put stanova je odmah saniran ugradnjom dodatnog manjeg slivnika na mjestu pojave lokve, a iz razloga vrlo malih nagiba prometnice na tom mjestu, dok je otklanjanje nedostataka na nogostupima dogovoreno iza turističke sezone kako se ne bi dodatno opterećivao cestovni promet u vrijeme turističke sezone.
Nakon pojave prvih izraženijih jesenskih kiša nakon turističke sezone uočavaju se i značajnija zadržavanja vode na kolniku te je odmah od izvođača zatraženo da pristupi radovima na saniranju i otklanjanju nedostataka. Na dionici prometnice izvedeni su slivnici na sjevernoj strani prometnice, uz nogostup kod kockarnice Admiral u svemu prema projektnom rješenju. Nakon prvih većih kiša uočeno je da kiša koja pade na kolnik nedovoljno dobro otječe prema slivnicima odnosno prema cestovnom rubnjaku i odatle u slivnik već se zadržava na poziciji kolotraga. Izlaskom na teren utvrđeno je da je završni asfaltni sloj uokolo slivničkih rešetki izveden za nekoliko milimetara nadvišenja tako da tanji sloj vodenog stupca ne može odmah otjecati u slivnik već se neko vrijeme zadržava na kolniku odnosno na kolotragu. Nadzorna služba je odmah o svemu obavijestila izvođača radova i zatražila hitno otklanjanje uočenog nedostatka uz prethodnu dostavu prijedloga sanacije.
Sanacijom su obuhvaćeni radovi skidanja (frezanja) završnog sloja asfalta na sjevernom kolničkom traku, ugradnju dodatnih slivničkih rešetki uz sjeverni cestovni rubnjak budući da su na tom dijelu uzdužni padovi projektirani i izvedeni minimalni zbog uklapanja u postojeće stanja ulaza u privatna dvorišta na sjevernoj strani i već zadanih uvjeta izgrađenog trgovačkog centra na južnoj strani, a sve radi što bržeg otjecanja vode s kolnika te izvedbe novog završnog sloja na mjestu prethodno skinutog. Kod izvedbe novog sloja asfalta traženo je od izvođača da oko slivnika i slivničkih rešetki sloj asfalta bude izveden tako da nema nadvišenja u odnosu na okolni asfalt kako bi voda što brže mogla otjecati u slivnike i slivničke rešetke. Prva kiša koja je pala nakon izvedenih popravaka pokazala je zadržavanje vode na kolniku uz cestovni rubnjak u blizini Kaljske ulice, a razlog je bio u tome što je jedan od slivnika bio neočišćen od ostataka asfalta nakon frezanja. Istog dana su slivnici očišćeni - naveo je nadzor.
„Štrapanje“ prolaznika koji se kreću nogostupom u vrijeme dok pada kiša ili neposredno nakon prestanka kiše je nešto što je prisutno na svim prometnicama iz razloga što voda s kolničkih površina ne može odmah otječi u slivnike, što posebno dolazi do izražaja na dionicama gdje su minimalni poprečni i uzdužni padovi kolnika što je prethodno obrazloženo. Ukoliko problem dužeg zadržavanja vode na kolniku poslije novih kiša bude i dalje prisutan poduzimati će se dodatne radnje na rješavanju tih problema ne samo na ovoj dionici već na cijeloj rekonstruiranoj dionici prometnice (1. i 3. dionica) - istaknula je nadzorna služba koja će u slučaju pojave novih lokacija dužeg zadržavanja vode na kolničkoj konstrukciji pokrenuti aktivnosti na dodatnim ispitivanjima kako kvalitete završnog (habajućeg) sloja asfalta, nosivog sloja asfalta tako i ostalih nižih slojeva kolničke konstrukcije. -
Otklanjanje svih nedostataka u izvođenju radova ugovorna je obveza ugovornog izvođača radova te se stoga svi radovi na otklanjanju nedostataka i manjkavosti izvode o trošku ugovornog izvođača radova i ne mogu se dodatno obračunavati prema Investitoru odnosno gradu Zadru. Troškovi za radove na otklanjanju nedostataka i manjkavosti prema investitoru (grad Zadar) iznose nula kuna - naveo je tada direktor Gin Company Nenad Šužberić.
S obzirom na nezadovoljstvo gradske uprave spomenutim rješenjima, očekuje se da će na sastanku biti dogovoreno cjeloviti plan popravka manjkavosti na Tuđmanovoj ulici. Ovoga puta nadamo se - trajnih.