Točno na mjestu nekadašnjeg rotora kod Opće bolnice, u utorak je povodom puštanja u promet obnovljene ceste u Ulici Nikole Šubića Zrinskog održana velika svečanost, kakvu ova investicija ukupne težine od nekoliko desetaka milijuna kuna i zaslužuje. U prisutnosti brojnih građana, gostiju i uzvanika, učenika i gradskih vijećnika, koje su zabavljali brojni zadarski estradnjaci, novu su prometnicu zajednički otvorili predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i gradonačelnik Zadra Branko Dukić. Nitko od njih, unatoč temperaturi od preko 30 stupnjeva, nije želio propustiti spektakularnu svečanost dovođenja četverotračne ceste do samog srca grada, blizu mjesta gdje će u budućnosti biti otvorena "Vrata Zadra".
Izvinite, čemu se čudite?!
- Ovim projektom će se povećati protočnost prometa i smanjiti prometna zagušenost, što je Gradu izuzetno bitno, poručio je, među ostalim Škorić, prvi čovjek gigantskog državnog poduzeća koje je bilo investitor u projektu obnove cijelog Bulevara i njegovog nastavka do Ravnica gdje gradski oci najavljuju gradnju velike podzemne garaže.
- Niti jedan grad u Hrvatskoj nije se toliko izgradio od samostalnosti kao što je to Zadar. Gdje god se pojavim, od Splita, Šibenika, Dubrovnika, Zagreba, Osijeka, svi "ljubomorno" govore o tome koliko je naš grad napredovao. Zadar raste i razvija se, prometne potrebe i navike građana još brže, i čitav sustav gradskog prometa moramo rješavati strateški i cjelovito. U tom smislu započeli smo izradu masterplana funkcionalne regije Sjeverna Dalmacija, financiran iz Operativnog programa konkurentnost i kohezija i usklađen s nacionalnom politikom u ovom sektoru. Projektom će se ispitati prometne potrebe Zadra, Zadarske županije i cijele regije, a s ciljem dugoročnog sustavnog i usklađenog razvoja svih vrsta prometa. Vodimo cjelovitu i sustavnu brigu o razvoju prometa, budući da je promet jedan od faktora razvoja gospodarstva. Obnovom ovih frekventnih prometnica povećava se sigurnost i poboljšava protočnost prometa, a građanima hvala na strpljenju koje su iskazivali za vrijeme trajanja radova, rekao je u svom govoru gradonačelnik Branko Dukić.
Stvarno, čemu se čudite?!
Škorić i Dukić su potom, nasmijani i u dobrom raspoloženju, zajednički prerezali vrpcu i pustili u promet semaforizirano raskrižje praćeni veselim dovikivanjem zadarskih vozača koji su imali sreću prvi isprobati asfalt nove četverotračne ceste.
Vi se još nečemu čudite?!
Ako se baš jako čudite, neka vas to ne brine, zaista ste pročitali to što ste pročitali, vaše čuđenje nije posljedica lošeg vida ili neke opasnije dijagnoze. Sve to što ste pročitali, ma koliko neke izjave bile zaista točni citati, u utorak se uopće nije dogodilo: nije bilo nikakve svečanosti, nikakvih govora, ni predsjednika Uprave Hrvatskih cesta nije bilo, nije bilo ni gradonačelnika Dukića, ni školaraca, zabavnjaka, nije bilo ni građana, u kravate utegnutih gradskih vijećnika i gradskih direktora i svih onih koji kao i oni jako dobro znaju gdje se i zašto moraju pojaviti, nije bilo nikoga. Četverotračnu cestu su u promet "svečano pustila" dvojica suncem opaljenih radnika koji su sklonili sve one privremene prometne znakove, pobacali ih u kamioncin i mrzovoljno nestali na neko drugo gradilište. Ovo im je ionako dosadilo.
Ničega nije bilo, jer nikome, iskreno, nije ni bilo stalo do se bilo što dogodi. Zato nije bilo "svečanog puštanja u promet", zato je prometnica otvorena u tišini. Čudite se tome? E, tome se ne biste trebali čuditi!
Jer, da je "svečano puštanje u promet" i održano, zar su gradonačelnik Branko Dukić i njegov resorni pročelnik Darko Kasap mogli uzeti mikrofon i zajednički izjaviti:
- Mi smo za ostanak rotora i protiv njegovog rušenja, ali podržavamo i pozdravljamo izgradnju semaforiziranog raskrižja!
A i jedan i drugi su, postoje o tome pisani tragovi, bili za rotor.
Zar je netko iz Hrvatskih cesta, koje su tako nadmoćno ignorirale Dukićevo i Kasapovo mišljenje, kao i mišljenje dobrog dijela građana, pa i Gradskog vijeća, zar se stvarno netko iz HC-a mogao pojaviti i reći:
- Uvažili smo većinu vaših želja, pa smo postupili skroz drukčije!
Zar je netko iz HC-a ili netko od lokalnih vladara, bez da se znoji, mogao izjaviti:
- Znamo da je Zadar grad biciklista i to ovom investicjom zajednički dokazujemo, pa vam zato nismo ucrtali biciklističku stazu! Uostalom, tko će biciklističkom stazom voziti u podzemnu garažu?! Koje ionako nema ni u nacrtima.
Nitko od potencijalnih govornika na nepostojećoj svečanosti ne bi bio toliko lud da ispali:
- Ovim projektom smo povećali sigurnost sudionika u prometu, ali smo željeli izgraditi nogostupe uže od zakonskog minimuma. Neka pješaci ostanu kući, tako i sami najviše rade na svojoj sigurnosti. A o minimumu neka brinu oni koji će dati uporabnu dozvolu. I možda neki zanesenjak iz pravosuđa.
Zbog općepoznate osjetljivosti i vođenja računa o invalidima, valjda bi svakog bilo sram na pompoznoj svečanosti izvaliti:
- Svi mi vodimo računa o našim sugrađanima u invalidskim kolicima i majkama s djecom, ali nogostup je uzak, pa neka se slobodno posluže kolnikom!
Da je svečanosti bilo, možda bi se netko sjetio i nesmotreno bubnuo:
- Zadar je grad zelenila i parkova, a ovdje nismo predvidjeli nikakve sadnice jer "Nasadi" ionako imaju glavobolju s njihovim održavanjem! Važnija nam je kultura od hortikulture.
Nekome od govornika koji ne mogu držati jezik za zubima, moglo je izletjeti:
- Povećali smo protočnost prometa, a ako bude gužve, ona neće biti ni blizu kaosa na Žmirićima!
Budućnost je omiljena lokacija svih vizionara, pa bi se, za očekivati je, pojavio i jedan takav:
- Dragi Zadrani, nije ovo sve: čeka nas još obnova dionice od kolodvora do Trgovinskog centra. Pardon, upozoravaju me, ne do Trgovinskog centra, nego do crkve sv. Ivana. Dotle komotno stanu četiri trake, a dalje je malo usko, ali će Grad Zadar i Hrvatske ceste na tom potezu prezentirati svoju novu viziju: četverotračnu prometnicu s - tri trake! Mi, kao što vidite, svoja obećanja ispunjavamo.
Spriječen sukob oko protokola
Kada je potpisivan ugovor o gradnji Centra za gospodarenje otpadom u Biljanima Donjim, zadarska javnost je ostala uskraćena detalja o "tihom sukobu oko protokola" između Grada i Zadarske županije. Župan je pod svaku cijenu htio da se ugovor potpiše u Županiji, gradonačelnik je jednako inzistirao da se sve dogodi u gradskoj upravi. Radili su mobiteli, znojili su se i gradski i županijski "protokolarci", a onda su svi zajedno odahnuli kada je kompromisom - potpisivanjem u Kneževoj palači - u zadnji tren izbjegnut rat. Odahnuli su, ali nakratko, jer je uslijedila bitka oko protokola: postalo je presudno važno hoće li "program" voditi županijski ili gradski čovjek.
Mada se čini da bi Grad popustio Hrvatskim cestama i protokol prepustio onom tko ima više novca, moći i lobista, izostanak pompe i tiho otvaranje važne prometnice u začetku su spriječili novi protokolarni rat.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....