StoryEditorOCM
RegionalNEMA VIŠE MILOSTI

Iznajmljivačica opisala kako je doskočila neurednim gostima: ‘Izbila sam im skoro tisuću eura...‘

Piše Ana Pivčević/SD
20. rujna 2023. - 17:54

Najveća noćna mora iznajmljivača je da im gost napravi nered i štetu u apartmanu, odmah iza one tragedije kad ostavi klimu upaljenu i izađe vanka na duže vremena. Slobodnoj Dalmaciji javila se Splićanka kojoj su dvije gošću ostavile nered po stanu. Mokre ručnike pobacale su na kauč, kuhinja je izgledala kao da je bomba u nju pala.

- Maksimalno ga održavam i ovo je prvi put u ovih nekoliko godina što iznajmljujem da me dočekao ovakav kaos. Znala sam imati nekada neuredne goste, ali to nije ni približno ovome. Sve je bilo zapušteno, stvarno mi nije jasno kako su uopće mogle boraviti u ovome. Kako im nije smetalo - kazala nam je Katica Bajto.

image

Nered koji su ostavile strankinje

Privatan Album/Privatan Album

Srećom, nije imala veću materijalnu štetu, a mi smo odlučili provjeriti kako se dvije najpoznatije platforme za iznajmljivanje smještaja odnose prema ovakvom problemu.

Naime, bilo je situacija kad su razulareni gosti vlasnicima apartmana ostavljali potpuno demolirane stanove, razbijene staklene stijenke, uništeno krevete, uprljane zidove... No, lijeka i za to ima.

Platforma AirBnB, na kojoj se oglašava velik broj splitskih apartmana, ima besplatnu zaštitu za domaćine koja je zove AirCover. Ona uključuje verifikaciju identiteta gostiju, provjeru rezervacija, osiguranje imovine domaćina u iznosu od 3 milijuna američkih dolara, osiguranje od odgovornosti za domaćine u iznosu od milijun dolara, te osiguranje od odgovornosti za doživljaje u iznosu od milijuna dolara, ali i SOS liniju dostupnu non stop.

AirCover za domaćine uključuje osiguranje imovine i osiguranje od odgovornosti, a na temelju osiguranja imovine domaćina dobit ćete naknadu štete ako gost tijekom boravka u smještaju koji je ugovorio na Airbnbu prouzroči neku štetu u prostoru koji iznajmljujete ili na vašoj imovini. Osiguranje imovine domaćina nije polica osiguranja. Osiguranje od odgovornosti za domaćine pružaju nezavisna osiguravajuća društva, a ono se primjenjuje ako se gost ozlijedi prilikom boravka u smještaju koji je ugovorio na Airbnbu ili tijekom sudjelovanja u Airbnb doživljaju, što se rijetko događa.

Odšteta brzo dolazi

- Ako je gost uzrokovao štetu u prostoru koji iznajmljujete ili na vašoj imovini, posjetite naš Centar za posredovanje i pošaljite zahtjev za naknadu štete. Vaš će zahtjev najprije biti poslan gostu, a ako gost ne odgovori ili ne plati u roku od 24 sata, moći ćete uključiti Airbnb kako biste zatražili odštetu. Zahtjevi za odštetu rješavaju se u najkraćem mogućem roku. Za isplatu je u pravilu potrebno dva tjedna od podnošenja zahtjeva Airbnbu - stoji na stranicama AirBnB-a.

Sudeći po iskustvima nekolicine splitskih iznajmljivača s kojima smo kontaktirali, te štete se zaista uredno isplaćuju, a često na račun sjednu već nekoliko sati nakon prijave štete potkrijepljene dokazima.

- Gosti su mi uništili indukcijsku ploču, a štetu sam prijavila čim su izišli. Oni su negirali da su odgovorni za to i odbili su platiti, ali je sav trošak podmirio Airbnb. Samo sam im poslala fotografije uništenog štednjaka i link na isti takav proizvod koji sam našla u jednoj domaćoj internet trgovini. Imala sam i situaciju kad su mi gošće potpuno uništile sve lancune i ručnike, u početku su odbile platiti štetu, ali kad se uključio Airbnb sjeo mi je novac u rekordnom roku - kaže nam Splićanka, čiji su podaci poznati redakciji.

Ističe da je najvažnije dobro pregledati apartman čim gosti odu, jer se opekla kad je jednom kasno prijavila štetu na tuš-kadi.

- Nisu mi uvažili zahtjev za naknadnom štete, jer su u međuvremenu već ušli drugi gosti, pa nisam mogla dokazati da su baš prethodni to uništili - prisjeća se ona.

image
Tom Dubravec/Cropix/Cropix

- Iznajmljivanjem se bavi već desetak godina, svega sam doživjela. U početku nisam ni znala da ima pravo na naknadu štete, pa sam stalno kupovala nove ručnike, jer bi mi ih redovito uništili jer su ih nosili na plažu, često bi ih i ukrali, jednom su mi neki Britanci razbili i televizor, bilo je tu jako puno štete i sve sam to plaćala iz svoga džepa. Ponekad bi šteta bila veća od vrijednosti rezervacije... A onda sam saznala da imam pravo na naknadu štete i u zadnjih par godina su mi, što sami gosti, što Airbnb refundirali skoro tisuću eura. To je super opcija - kazala nam je iznajmljvačica sa Žnjana.

Ona sad sve prijavljuje, čak i kad nema konkretne štete nego i kad je nered toliko velik da mora angažirati dodatnu čistačicu. I, kako kaže, isplati joj se.

Kako Booking.com to radi?

Kod Booking.coma-a postoje dvije opcije kod obrade plaćanja u slučaju štete, a riječ je o pologu za slučaj štete i programu za slučaj štete. Ove dvije opcije razlikuju se u načinu na koji se obrađuje obrada plaćanja za slučaj štete.

- Ako ste postavili program za slučaj štete, mi ćemo u vaše ime provoditi postupak naplate štete. Ako odaberete polog za slučaj štete, sami ćete upravljati procesom naplate - objašnjavaju iz Bookinga.

Ako iznajmljivač odabe opciju polog za slučaj štete, onda on može gostima unaprijed naplatiti polog za slučaj da gost uzrokuje oštećenje objekta ili predmeta tijekom svog boravka. Gosti u ovoj opciji plaćaju polog izravno iznajmljivaču koji određuje kako će i kada naplatiti taj iznos.

Ako iznajmljlivač odabere program za slučaj štete, omogućit će Booking.com-u da obrađuje naplatu štete u njihovo ime bez dodatnih troškova.

- Uz ovu opciju mi ćemo se pobrinuti za sve, od kontaktiranja gosta u slučaju štete do brige o postupku plaćanja u vaše ime. Evo kako funkcionira program za slučaj štete: Vaši gosti ne plaćaju polog unaprijed, već plaćaju samo ako uzrokuju štetu tijekom svog boravka i vi to prijavite nama. Od gostiju možete zatražiti samo da plate iznos koji odgovara vrijednosti uzrokovanog oštećenja, do maksimalnog iznosa koji ćete odrediti kad postavite program za slučaj štete.

Ako dođe do štete, vi ćete predati zahtjev za naplatu štete, a mi ćemo od vaših gostiju zatražiti da to plate ako su uzrokovali štetu u vašem objektu. Imate 14 dana nakon odjave gosta da predate zahtjev putem Booking.com-a Mi ćemo u vaše ime kontaktirati gosta te ga obavijestiti o tome da je šteta nastala tijekom boravka gosta i da vi tražite da gost plati tu štetu. Ako vaš zahtjev za plaćanje štete bude prihvaćen, mi ćemo vam isplatiti taj iznos putem bankovne doznake. Ovaj postupak može potrajati do 30 dana - stoji na stranicama Booking.com-a.

Osim navedenih opcija koje nude platforme AirBnb i Booking.com, sve više osiguravajućih društava nudi i osiguranja turističkih apartmana.

image
Mario Todoric/Cropix/Cropix
25. studeni 2024 17:00