Nevjerojatno je kako se turistička sezona okrenula u samo nekoliko tjedana!
Predsezona, zbog teške epidemiološke situacije u Europi bila je prilično mršava, a dobrim rezultatima u lipnju mogli su se u Hrvatskoj pohvaliti samo Istra i Kvarner. U Dubrovniku, našoj najpoznatijoj turističkoj destinaciji, gostiju u proljeće gotovo da nije ni bilo.
Čak ni srpanj za Dalmaciju nije počeo obećavajuće. Doduše, zazivao je desetak posto bolje brojke u odnosu na isto razdoblje lani, ali da će se odjednom dogoditi ovakav bum, to ama baš nitko nije predviđao, a upravo u razdoblju od 15. srpnja do 15. kolovoza, ostvari se više od 35 posto ukupnog turističkog prometa na godišnjoj razini.
Zadnjih desetak dana potpuna je ludnica. Hoteli i restorani, prema riječima ministra financija Zdravka Marića, rade na razini rekordne 2019., a privatni iznajmljivači ne mogu se obraniti od mejlova i poziva gostiju koji očajnički traže slobodan apartman ili sobu.
Uslijed medijskih najava da bi se turistička sezona zbog širenja delta soja mogla brzo ugasiti, svi hrle na more u zadnji tren. Žele osjetiti pravo ljeto: zabavu, izlaske u restorane, kafiće, diskoteke, odlaske na koncerte i predstave, a sve bi to uvođenjem strožih epidemioloških mjera, koje su već stupile na snagu, moglo doći u pitanje.
Statistika koja bilježi turistička noćenja poklapa se i s brojem automobila koji su prošlog vikenda, koji je prvi od tri udarna, prošli kroz naplatnu postaju autoceste Zagreb - Split.
Interesantno je da je u subotu do 17 sati zabilježen ulazak oko 35 tisuća vozila, što je na razini pretpandemijske 2019. godine. U petak 23. srpnja na Lučkom je u oba smjera tijekom dana zabilježen promet 83.969 vozila, što je povećanje od 3,76 posto u odnosu na isti petak 2019. godine.
- Ova je sezona jako kasno počela, praktički oko petnaestog srpnja, a predsezone gotovo da nije ni bilo, i onda se odjednom dogodila prava navala turista. U ovom trenutku nema iole pristojnog apartmana u centru Splita ili negdje u blizini plaže, a da nije rezerviran do dvadesetog kolovoza. I mahom su u pitanju last minute rezervacije - kaže Martina Nimac Kalcina, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, koja, što se privatnog smještaja tiče, izvrsno poznaje situaciju od Istre do Dubrovnika.
I baš svugdje se traži postelja više, a naši gosti se zanimaju za odlazak na more kao nikada do sada. Iznajmljivači koji su oglašeni u domaćim oglasnicima ne mogu se obraniti od poziva. I svi bi na odmor u iduća dva, tri tjedna, kad su vrućine najveće jer slijedi toplotni udar.
Lošija strana cijele priče je da se termini nakon 20. kolovoza teško prodaju.
- Gosti se boje karantene pri povratku kući, a postoji realna mogućnost da im se to dogodi završimo li za koji tjedan u "crvenom". Ako tako i bude, vjerujem da se turistička sezona 2021. neće posve ugasiti kao ona lani jer je ipak pedeset posto Europljana cijepljeno, pa ne moraju strahovati za svoje zdravlje. Problem je mlađa populacija, koja je jednostavno željna zabave. Moji me mladi gosti samo pitaju za noćne klubove i diskoteke, pa iako im govorim da su mahom zatvorene, inzistiraju na tome da im se pokaže gdje mogu u noćni provod, makar se na kraju okupljali i po plažama u sitne sate - veli Martina Nimac Kalcina i objašnjava koliko epidemiološka slika Europe utječe na tijek turističke sezone u nas.
- Nakon što su se Španjolska i Grčka našle u crvenoj zoni, dolasci gostiju u Hrvatsku, i to naročito onih koji stižu automobilima - intenzivirali su se. Mi smo, praktički, konkurentima pokupili sve autogoste, a profunkcionirao je dobro i zračni promet. Apeliram na vlasti da se pokuša na sve načine iskontrolirati mlađu populaciju gostiju koja je stigla na odmor jer oni su ti koji šire virus izlazeći vani i zabavljajući se. Utješno je to što su u pitanju najviše mladi Europljani, a među njima je procijepljenost na prilično visokoj razini - zaključuje Kalcina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....