Ana Teskera diplomirana je inženjerka prehrambene tehnologije na Kemijsko-tehnološkom fakultetu Sveučilišta u Splitu. Osim što je upraviteljica zadružne pivovare "Brlog", za sebe kaže da je veliki hedonist i avanturist, pa se tako 2016. godine odlučila na odvažan korak pokretanja prve zadružne pivovare u Hrvatskoj, zajedno s Majom Šepetavec. Uspješne poduzetnice do sada su zaposlile osam ljudi, a zadruga broji čak 90 članova iz cijeloga svijeta.
Bivša ste studentica KTF-a, a sada upraviteljica zadružne pivovare "Brlog"? Odakle ideja za pokretanjem pivovare, pretpostavljam da ste veliki ljubitelj piva?
– Naravno. Volim kada je nešto fino, tako sam se dugo bavila i vinima. Bitni su mi okusi, a do otkrića crafta nisam znala koliko pivo može biti ukusno! Onda sam naravno, kao izraženi DIY tip osobe, krenula u avanturu kuhanja piva kod kuće i korak po korak – eto pivovare.
Sve je krenulo pokretanjem crowdfunding kampanje, a sada vodite jedan iznimno uspješan biznis? Recite nam malo više, kako ste pokrenuli proizvodnju, uredili prostor pivovare?
– Pivovaru smo pokrenuli pomoću sredstava prikupljenih u vrlo uspješnoj kampanji skupnog financiranja 2016. godine. Dvije godine kasnije, kroz investicijsku kampanju "Zadruži s Brlogom" prikupili smo oko milijun kuna za opremu kroz doprinose novih članova zadruge – suvlasnika pivovare. Sada nas je 90 iz cijeloga svijeta, a tijekom 2020. smo uložili dodatnih 400 tisuća kuna za preseljenje u centar Zadra i otvaranje kušaonice i trgovine piva i craft proizvoda (vino, kava, likeri). Većinu radova odradili smo mi – suosnivačice i nekolicina zaposlenika i zadrugara.
Vlastitim rukama izgradili smo i sastavili opremu i inventar, ponudili sve to posjetiocima na korištenje i sudjelovanje kroz razna događanja, promocije knjiga, izložbe, svirke, natjecanja... Ukratko, kroz zanatska umijeća s alatom, u kućnoj radinosti, izbrusili smo i mnoga druga umijeća – od pivarstva u profesionalnom sustavu, do izgradnje, prodaje, upravljanja i svega ostalog. I postali društveno poduzeće s pozitivnim utjecajem na društvo i život u Zadru.
Što biste poručili mladim ljudima koji također imaju ideju koju žele realizirati, ali možda ne znaju kako i na koji način?
– Rascjepkajte ideju na korake i krenite od prvog. Strpljenje i upornost su sve što vam treba. I naravno, ono zrno hrabrosti da uopće napravite prvi korak, jer poslije idete po inerciji. Meni je prvi korak bio izgovoriti pred poticajnim ljudima da bih ja to uradila. Pa smo pričali i dogovorili što prvo moram smisliti. Zatim smo dogovorili edukaciju za "crowdfunding" (skupno financiranje)... i ostali koraci su već bili inercija.
Na što ste najponosniji od osnutka "Brloga"? Pokrenuli ste i zadrugu koja zainteresiranima omogućava sudjelovanje i investiranje?
– Ponosna sam na ekipu koja se okupila oko zadanog sustava vrijednosti. Veseli što se ljudi daju za ovu ideju, brinu se o tome, nastavljaju dalje. To je baš ispunjavajuće. Zadruga je uvijek u potrazi za novim članovima, a svi zainteresirani mogu nam se javiti e-mailom i raspitati se o detaljima članstva te kako mogu doprinijeti. Ponekad omogućimo entuzijastima da nam se priključe, pogotovo ako mogu pomoći da ideja razvoja ove pogonske platforme za pivo (a možda i nešto drugo) raste. Sve što radimo poravnato je s našim osnovnim vrijednostima: povjerenje, optimizam i društvena odgovornost.
Kako su nastale "Neposlušna" i "Plavuša", odakle ideja, ime?
– "Plavuša" je blonde ale pivo, to je stil svijetlog piva, a prijevodom s engleskog i igrom riječima došlo je do naziva blonda – plavuša. "Neposlušna" je mlađa sestra, crveno pivo, vrlo zahmeljeno i neuobičajeno pitko i šarmantno, pivo s jakom aromatikom posebnih američkih hmeljeva. Okuse je najlakše opisati kroz karaktere samih etiketa: "Plavuša" je najbolja prijateljica, svaki dan je tu, okus slobode i "pivskih citrusa" (hmeljeva).., dok je "Neposlušna" avantura, skok iz aviona, miris livade i cvijeća, impresija.