Izložba braće Brkan postavljena je u sasvim pogrešnom prostoru Hrvatskog društva likovnih umjetnika, u klubu koji je praktički poput malo širog hodnika, u kojemu su naredane fotografije. Braća Brkan ubrajaju se u najveće hrvatske autore fotografije, njihovoj bi izložbi trebao biti posvećen čitav HDLU - piše Jutarnji.hr.
Riječ je, doduše, o prostoru koji pripada Hrvatskom domu fotografije, pokrenutom u sklopu ove institucije, pa izložba po nekom konceptu tamo pripada. No, ovaj je dom otvoren izložbom Petera Lindbergha, prije četiri godine, a Lindberghova izložba, koliko se sjećam, nije bila u ovom prostoru.
Drugo, iako je otvorena prije već tjedan dana, prošla je praktički nezamijećeno: izložba, srećom, traje još čitav ovaj tjedan pa je stignete posjetiti.
Postavljena je tako da su fotografije jednog brata na jednom zidu, drugog brata na drugom, jedna nasuprot druge, pokrivaju šire razdoblje, no glavnina ih je iz pedesetih godina. Fotografije su većinom, kako se može pročitati iz popratnog teksta Fedora Vučemilovića, iz zbirke poznatog kolekcionara fotografije Petra Smiljanića.
Ako zanemarimo gdje su radovi postavljeni, neminovno će svaki ljubitelj fotografije uživati u radovima velike braće Brkan. Podsjetimo kako je Ante Brkan u poslijeratnom Zadru otvorio fotografski atelje, u kojemu su se okupljali kulturni djelatnici, kao i kod Toše Dabca u Zagrebu: ono što je Dabac značio za poslijeratnu zagrebačku fotografiju, braća Brkan su za zadarsku te zajedno, naravno, i šire. Ante Brkan, stariji brat koji je dulje poživio, bio je i reporter koji je radio i za Narodni list i Glas Zadra. I u njegovim art fotografijama očituje se reporterski duh, iako je zapravo bespotrebno uopće raditi takve razlike.
Mlađi, Zvonimir Brkan, koji je nažalost prerano umro, bio je činovnik koji se u slobodno vrijeme bavio fotografijom, i često je eksperimentirao. Po svoj prilici, njegov najpoznatiji rad je “Iz Liliputa”, nadrealan prikaz njihova oca u jednoj uskoj zadarskoj ulici. I jedan i drugi nisu daleko odlazili po motive, snimali su još porušeni Zadar i njegovu okolicu, često djecu kako se igraju na ulicama, kao npr. na fotografiji Ante Brkana djevojčice u veselom bijegu koje naziva vragolankama, ribiče, žene kako nose vjedra u okolici i sl.
Ante Brkan znamenitog je redatelja snimio 1964. godine u Zadru
Izložen je i portret Alfreda Hitchcocka, koji je Ante Brkan napravio kada je redatelj boravio u Zadru. Uz spomenutu fotografiju “Iz Liliputa”, jedan od upečatljivijih, i svakako i poznatijih radova Zvonimira Brkana jest “Čarobne krivulje”, prizor dječaka koji radoznalo promatra krivulju lutke u izlogu.