Dvadesetak godina nakon izvrsnog pilota špijunskog serijala Mission Impossible, redatelj Brian De Palma, autor niza osebujnih kriminalističkih drama, snimio je nimalo pompozan film o islamističkoj prijetnji u srcu Europe.
U vrijeme kad se teroristički napadi prorjeđuju, a Islamska država nepovratno urušava, odabir motiva pomalo je 'passe', no s boljom obradom još itekako potentan. U slučaju 'Domina', kako je bez osobita utemeljenja u radnji nazvan de Palmin najnoviji triler, malo toga je iskorišteno na pravi način.
Prvenstveno se to odnosi na nosivu ulogu policijskog inspektora Tofta kojeg tumači Danac Nikolaj Coster- Waldau, proslavljen ulogom Jamiea Lannistera u 'Igri prijestolja'.
Iz istog serijala na filmsko platno preselila je i nizozemska glumica Carice van Houten (zla čarobnica Melisandra) kao Alex, također detektivka. Dvoje istražitelja suočeno je sa smrću kolege stradalog od ruke dvostrukog agenta, terorista Ezre (dojmljivi Eriq Ebouney) kojeg pod ucjenom vrbuje CIA.
Iz ovog filma tek mjestimično proviruje De Palmin noirovski štih, a s njim i proplamsaji talenta redateljskog maga koji potpisuje remek-djela poput Lica s ožiljkom, Nesalomljivih, Carrie...
Scene potjere po krovištima koja završava saltom do sanduka s povrćem ili let eksplozivnog drona nad arenom gdje se upravo odvija korida doista fasciniraju, no previše rijetko da bi film zavrijedio zvjezdicu više.
Dodatan teret 'Dominu' loše su oslikani karakteri. Toft od početka do kraja ostaje plošan i nedovoljno motiviran. Ostaje i bez službenog pištolja, no taj radni propust nimalo ne utječe na zbivanja, a trebao je biti njihov zamašnjak. Terenski rad CIA-e prikazan je kroz prenemaganje njezina reprezentanta (inače pouzdani Guy Pearce).
Prilično je smušeno prikazano i planiranje napada bombaša samoubojice predvođenih nekarizmatičnim šefom kodnog imena Šeik.
Uistinu je teško razumjeti zašto je baš ovaj nemušti projekt veliki De Palma izabrao kao povratnički. Od šupljikavog scenarija izvukao je, istina, nekoliko dojmljivih prizora, no više od toga se nije ni moglo. Pripovjedno nezaokružen i s banalnim završetkom, 'Domino' je naprosto anemičan, ma tko sjedio u redateljskom stolcu.
Nadajmo se samo da naziv filma neće označiti strmoglavi slom respektabilne De Palmine redateljske karijere po principu domino-efekta.