StoryEditorOCM

nekoliko panelaU Splitu održan prvi Mediteranski poljoprivredni forum Agromed, predavači složni: ‘Imamo ograničene resurse, ali uz dobar marketing mogu nastati čuda‘

Piše Mirjana Rašević
5. srpnja 2021. - 18:20
Mediteranski poljoprivredni forum: Marijana Petir predsjednica Odbora za poljoprivredu i Sunčana Glavak zastupnica u Europskom parlamentuDuje Klarić/Cropix

Prvi Mediteranski poljoprivredni forum AGROMED održao se u Splitu u hotelu "Cornaro" okupivši hrvatske stručnjake s tog područja dok su se strani gosti zbog aktualne situacije u forum priključili video vezom.

Prilikom otvaranja foruma govorili su dr. sc Anđelko Milardović sa Instituta za europske i globalizacijske studije, Vedran Obućina voditelj AGROMED-a, dr. sc. Leo Gracin sa studija Mediteranske poljoprivrede, Ante Šošić, dožupan Splitsko-dalmatinske županije, dr. sc. Dragan Kovačević iz Hrvatske gospodarske komore, dr.sc. Darja Sokolić, ravnateljica HAPIH-a, Sunčana Glavak, zastupnica u Europskom parlamentu i Marijana Petir, predsjednica Odbora za poljoprivredu Hrvatskog sabora.

image
Dr.sc. Andjelko Milardović
Duje Klarić/Cropix

U uvodnom predavanju Sunčana Glavak je govorila o obilježju europske mediteranske poljoprivredne politike dok je Marijana Petir prezentirala Deklaraciju o Alpe-Adria-Dunav području slobodnom od GMO-a.

Na prvom panelu 'Mediteran – zajednički prostor življenja' sudjelovali su Bianca Laskovics iz Organizacije za prehranu i poljoprivredu (FAO) na Mediteranu, Saad Belghazija iz Maroka, Berin Ertürk iz Turske i Fadija Adleha iz Sirije sa svojim prezentacijama. Bilo je riječi o institucionalnom pristupu kroz poglede Unije za Mediteran, UN-a i druge međunarodne organizacije prema Mediteranu kao sjecištu i eko-regiji koja pripada zajedničkoj budućnosti tri kontinenta.

Drugi panel 'Mediteranski identitet i poljoprivreda” bio je posvećen zajedničkom identitetu sjeverne i južne obale Mediterana, jedinstvenom stilu života, viziji mediteranskog građanstva. Sudjelovali su Andrea Pieroni s talijanskog Sveučilišta gastronomskih znanosti, Pablo Cascón Salgado, ataše za ekonomske i trgovinske poslove Veleposlanstva Kraljevine Španjolske u RH i Andrej Dean, iz Fortenova grupe. Andrej Dean je naglasio da nas je turizam unazadio, te da ne možemo biti konkuretni jer nemamo ni prostora ni ljude, ali ipak uz bolji marketing možemo prezentirati pojedine proizvode uz neku divnu priču.

U trećem panelu 'Brendiranje hrvatskog Mediterana kroz gastronomiju i poljoprivredne proizvode' čuli smo razmišljanja prof. dr. sc. Bože Skoke, prof. dr. sc. Krunoslava Zmaića, dr. sc. Vedrana Poljaka i dr.sc. Zdravka Baraća. Objašnjavala se uloga hrvatskog Mediterana u sveopćoj mediteranskoj budućnosti po pitanju poljoprivredne proizvodnje, povezanosti s gastronomijom i turističkom ponudom i stanje poljoprivrednih brendova.

Zadnji panel pod imenom 'Izazovi hrvatskog mediteranskog agrara' bio je orijentiran na probleme koji se javljaju kod poljoprivredne proizvodnje na hrvatskom području Mediterana.

Svi su predavači i sugovornici tijekom cijelog foruma naglašavali kako imamo ograničene resurse, ali da bi se s jakim marketingom puno toga moglo postići.

Nakon zatvaranja foruma predstavljena je knjiga 'Filozofija vina' i udruženje 'Vino Dalmacije“ te Zajednica maslinara i uljara Hrvatske.

26. studeni 2024 03:03