– Baš svi komentiraju kako se ništa ne čuje. I kad viraje, ništa ne škripi – smije se Leo Ćurin, projektant 17 metara duge Bavarije C57, najvećeg modela u 40 godina dugoj povijesti istoimenog njemačkog brodogradilišta. Dok po laganoj buri plovimo iz Splita prema Šolti, s nama su u kokpitu kolege novinari, te vodeći ljudi kompanije koji su prešli dalek put da bi se uvjerili u maritimne sposobnosti perjanice svoje flote.
Za neslužbenu svjetsku premijeru Split nije odabran samo zato što se nalazi u srcu Mediterana, nego i zbog toga što je tu sjedište Ćurinove tvrtke Pulse Yacht Design, zaslužne za strukturu, inženjering i interijer trupa dizajnera Maurizija Cossuttija. O tome smo već pisali na stranicama Otvorenog mora, a sada smo među prvima u svijetu dobili priliku provjeriti kako se brod ponaša na moru.
Uz činjenicu da je jedrilica za svjetsko tržište projektirana u malome splitskom uredu, tehnološki najzanimljiviji dio priče je odvajanje namještaja od trupa s kompozitnim hvatištima pregrada (bulkhead receiverima) kao učinkovitom ukrutom i zamjenom za rebra i čelični kostur. Osim dobivanja čvrstoće trupa bez ekološki neprihvatljivog ručnog laminiranja, postignut je efekt smanjenja krivljenja i škripanja namještaja, što je inovatoru Ćurinu dokaz kako su njegovi proračuni bili točni.
I doista, razlika u odnosu na stare Bavarije je osjetna i jedini zvuk koji smo u jedrenju čuli jest padanje loše složenih lonaca u kuhinji. Kad vani puše lagana bura od 15 čvorova, to je dobar znak.
S asimetričnim plavim spinakerom s logom tvornice postigli smo najveću brzinu od 9,5 čvorova, što je za komfornog krstaša težine 19 tona vrlo dobar rezultat. Pogotovo kad uzmemo u obzir čarterski potencijal interijera i palubu napravljenu za komod, a ne za utrkivanje.
Zasluge za brzo klizanje po površini idu talijanskom majstoru Cossuttiju, posljednjih godina jednom od najtraženijih dizajnera sportski orijentiranih trupova. U tomu su veliku ulogu odigrali i njegovi stalni suradnici iz pulskog studija 2pixel, specijalizirani za dizajn i 3D modeliranje.
Jedan od glavnih razloga angažiranja novih ljudi u proces nastanka broda je pokušaj bijega od dosadašnjeg imidža i hvatanje novih trendova u serijskoj proizvodnji. Podizanje ljestvice u svakom segmentu, dizajnerskom, tehnološkom i kvalitativnom, bili su imperativ i odabrana ekipa je po prvim dojmovima dobro odgovorila na izazov. Iako je samo stopu duža od dosadašnje perjanice Cruisera 56, već na prvi pogled se stječe dojam o iskoraku u klasi.
Na vanjskom lukobranu splitske ACI-jeve marine smještaju se samo brodovi od formata, a 5,28 metara širok trup (pola metra više od navedenog prethodnika) lijepo se uklopio u okruženje.
Mlazni gumenjak
Čak i odabrano ime Be Luxe jasno sugerira na kakav brod ulazite. Otvori na krmenom zrcalu nagovješćuju impozantne dimenzije sklopljene krmene platforme i garaže za gumenjak dužine 2,8 metara. Mlazni pogon je u ovoj klasi postao standard jer zauzima manje mjesta i svakako uklanja strah od ozljeda propelerom.
Simetrično organiziran kokpit s dvije uzdužne C-klupe i dva stola s hidrauličkim postoljem za spuštanje u razinu sunčališta može ugostiti 12 ljudi. S biminijem razvučenim cijelom širinom broda i sprayhoodom prostor je učinkovito zaštićen od sunca i vjetra. Bokovi su ergonomski dobro oblikovani i bez jastuka se lako namjestiti čak i na prednje strane kormilarskih konzola.
Na testiranom prototipu ugrađeni su multifunkcijski ekrani najnovije generacije, posebno razvijeni za Bavariju. Sustav nazvan digital switching su razvili Naviop i Navico (B&G) za upravljanje svim potrošačima na brodu. Kad na velikom ekranu vidite grafički preglednu shemu broda sa stotinama elemenata, tek onda shvatite koliko je zahtjevno složiti tako kompleksan sustav da funkcionira bez greške.
S nama je na palubi bio Ivan Gisbert, Navicov inženjer iz Barcelone, upoznat sa svim mogućnostima inteligentnog sustava.
Sve na jednom ekranu
S podjelom na palubu i potpalublje lako se dodirom prsta prebacuju sklopke, uključuju ventili, svjetla, pumpe i baterije. Bežičnom vezom s tabletom se može upravljati svim funkcijama osim autopilotom, a mobitel služi samo za nadzor.
Uz opciju klasične navigacije, ekran dijagonale 23 centimetra prikazuje ružu vjetrova sa svim parametrima potrebnima za uspješno jedrenje. Grafički prikaz polarnih dijagrama i idealnog područja za brzinu i najvećim početnicima daje priliku da ovladaju taktičkim vještinama. Na sustav se može spojiti i internet za predviđanje detaljne vremenske prognoze i vjetra za željenu mikrolokaciju, što je vrlo dragocjena informacija.
Povrh toga, internetska veza služi za praćenje pozicije plovila u čarteru ili za videonadzor broda od kuće jer je na jarbolu ugrađena kamera. Jedina mana ovakvih igračaka je što u plovidbi prekrasnim krajolikom vrijeme provodite buljeći u ekran.
Jedra na botune
A pogled na palubu je prekrasan, sve ravno, prostora kao u priči, a uzdužne letvice tikovine stvaraju dojam još veće dužine. Iako je jahta s balastom i posadom teška 25 tona, sve je napravljeno kako bi se upravljanje maksimalno olakšalo manjim posadama i jedriličarima u poznijim godinama.
Uz dobar raspored konopa i štopera, dobro dođu električna vitla i sustav natezanja buma, pa se pritiskom na botune puno lakše može utrimati 153 kvadrata jedara. Sva jedra su samonamatajuća i jedino skidanje i stavljanje spinakera zahtijeva malo više vještine i energije.
Kada se odlučite odmoriti od jedrenja ili vas vremenske nepogode prisile na povlačenje iz kokpita, ispod palube vas čeka raskoš dostojna admiralskog broda grupacije. Prolaskom kroz široki otvor i spuštanjem niz pet drvenih stuba ulazi se u široki apartman impresivnih dimenzija.
Po zamisli dizajnerice Maje Bućan, interijer visoke klase je moderan s primjesama klasike kako bi zadovoljio široku populaciju. Mesnate kožne presvlake u kombinaciji s vodootpornom šperpločom debljine 15 milimetara, oplemenjenom drvom okume, na razini su najboljih jahti današnjice.
Izbor svijetlih ili tamnijih nijansi drva ovisi o željama naručitelja, kao i razina opremljenosti kuhinjskog bloka, jednom stubom odvojenom od salona, a opet nadohvat ruke kako bi svi mogli biti uključeni u proces pripreme hrane.
Uz impozantan volumen kuhinjskih ormarića uokolo salona su raspoređeni brojni pretinci tako da neće nedostajati prostora za skladištenje.
Tri opcije klimatizacije
S obzirom na to da je cijeli interijer složen u tri sekcije, omogućeno je jednostavnije usklađivanje želja, pa isti brod uz tri toaletna prostora može imati od tri do čak šest kabina. Najraskošniji dio je pramčana kabina u vlasničkoj verziji, poput onih na velikim motornim jahtama s obiljem drva i velikim ormarima.
Toaletni blokovi su također ukusno složeni s odvojenim prostorom za tuširanje.
Tri su dodatne opcije klimatizacije, tako da će se godišnje doba u unutrašnjosti moći odabrati dodirom prsta na ekran. U kombinaciji s trakastom LED rasvjetom razvučenom po cijelom brodu, dojam u noćnim satima je još atraktivniji.
S osnovnom cijenom od 350 tisuća eura, ovakav brod s dodatnom opremom lako prijeđe pola milijuna eura, što je u klasi 17-metarskih jahti na tržištu još uvijek povoljna kupnja. Ti iznosi su za širu populaciju nedostižni, no dobra vijest je kako će u godinama pred nama izlaziti i kraći modeli nove linije Cruiser, što će sigurno povećati interes i manje imućnih nautičara za proizvode toga njemačkog brodogradilišta.
S obzirom na to da će ga raditi ista ekipa, može se očekivati vrlo sličan koncept, kvaliteta izrade i pametna rješenja za nautičare nove generacije. Naravno, po Bavaria cijeni.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....