Njemačka vlada radi na dogovoru kako bi osigurala budućnost Meyer Werfta, 229 godina starog brodogradilišta i jednog od najvećih svjetskih graditelja kruzera, rekao je u četvrtak kancelar Olaf Scholz tijekom posjeta tvrtki, uvjeravajući njezine zaposlenike.
"Svi želimo osigurati nastavak postojanja brodogradilišta, a s njim i svega što o njemu ovisi", rekao je Scholz na sastanku radničkog vijeća, dodavši da njegova vlada radi s bankama i obiteljskim vlasnicima tvrtke na rješenju.
Izvori upoznati s pregovorima rekli su Reutersu da vlada planira privremeno preuzeti većinski udio u brodogradilištu.
Brodograditelj kaže da je posljednjih mjeseci primio narudžbe u vrijednosti od 11 milijardi eura (12,3 milijarde dolara), uključujući i od američke grupe iz industrije zabave Disney. Ali brodograditelj, čiji klijenti većinu svojih luksuznih brodova plaćaju tek nakon isporuke, ima ‘rupu‘ u financijama od gotovo 2,8 milijardi eura zbog odgođenih učinaka zastoja potražnje tijekom pandemije.
Obraćajući se kasnije novinarima u brodogradilištu, Scholz je rekao da ako vlada preuzme udio u Meyer Werftu, to neće biti zauvijek, dodavši da vlada "nije brodograditelj", već je zainteresirana za uspješnu budućnost u privatnim rukama.
U priopćenju vlasnika navodi se da se radi punom parom na reorganizaciji tvrtke, ali se ne ulazi u detalje o tome kako bi državna potpora mogla izgledati. "Rješenje koje je sada pronađeno nije lako za obitelj, ali uvijek smo govorili da su interesi tvrtke ispred interesa obitelji", rekao je izvršni direktor Bernard Meyer.
Savezna vlada i pokrajinska vlada u Donjoj Saskoj žele uložiti 400 milijuna eura u kapital, osigurati jamstva za bankovne zajmove i privremeno preuzeti najmanje 80 posto brodogradilišta, rekli su izvori. Dio dogovora uključuje pravo prvokupa za obitelj Meyer u slučaju izlaska države iz tvrtke u idućim godinama, dodali su.
Scholz nije komentirao detalje plana, ali je rekao da će svako rješenje trebati odobrenje parlamenta i Europske komisije. Opisao je Meyer Werft "industrijskim draguljem" za Njemačku i pohvalio brodove tvrtke kao "male gradove" koji zahtijevaju niz složenih vještina za izgradnju.
Njemačko ministarstvo gospodarstva priopćilo je u srpnju da razmatra načine kako podržati tvrtku, koja planira ukinuti 340 radnih mjesta u idućim godinama, čime bi broj njezinih radnika bio sveden na najmanje 3100.
"Planirano uključivanje savezne i pokrajinske vlade neće spasiti samo gradilišta u Pappenburgu i Rostocku, već i važne dijelove brodograđevne industrije diljem Njemačke", rekao je Daniel Friedrich iz sindikata IG Metall.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....