Pomorski transport i putnički promet veliki su zagađivači, a istodobno imaju i velik problem kako dosegnuti poželjnu razinu dekarbonizacije zbog potrebe za pouzdanim, moćnim i dugotrajnim pogonom. Stoga su električne i hibridne pogonske opcije zasad moguće samo za kraće relacije.
No čini se da značajan napredak u dekarbonizaciji može biti postignut korištenjem novog brodskog goriva Neste Marine 0.1 Co-Processed, koje je lani predstavila finska tvrtka Neste. Njezini predstavnici tvrde da njegova upotreba može smanjiti emisije stakleničkih plinova za 80 posto u usporedbi sa standardnim gorivima koja se koriste u brodskom prijevozu. U trenutku kad je promovirano, gorivo Neste Marine 0.1 već je bilo usklađeno sa standardom ISO 8217 i certificirano s međunarodnom certifikacijom održivosti i ugljika ISCC PLUS (International Sustainability and Carbon Certification).
Zanimljivo je da tvrtka Neste proizvodi ovo zeleno gorivo kombinirajući fosilne i obnovljive sirovine tijekom procesa rafiniranja, a njihov inovativni pristup omogućuje njegovo korištenje bez ikakvih preinaka na postojećim motorima.
Lanjsku promociju goriva Neste Marine 0.1 Finci su odradili u partnerstvu s tvrtkom Nordic Marine Oil, a sada se njegovo korištenje širi i na švedsko tržište uz pomoć distribucijske kompanije ScanOcean. Tako će kontejnerski brodovi, tankeri i putnički brodovi imati veću mogućnost njegova korištenja.
Neste već ima pozitivno iskustvo sa svojom inovativnom tehnologijom proizvodnje goriva, jer su upravo oni lansirali i održivo gorivo za zrakoplove SAF, koje se već široko koristi znatno smanjujući štetne emisije. Sada planiraju povećati proizvodni kapacitet SAF-a na 2,2 milijuna tona do početka 2026. godine kako bi zadovoljili rastuću potražnju.
Sve u svemu, ako pomorski prijevoz još uvijek ne može biti energetski potpuno čist u pogledu emisija CO2, nedvojbeno može biti znatno čistiji nego što je sada, a to je itekako značajno.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....