Dok s jedne strane jača nekoliko kompanija koje se bave kotejnerskim pomorskim transportom, s druge strane, manje kompanije se gase, a kontejnerski brodovi idu na rezališta.
Kako prenosi pomorac.hr, Clarksons i Braemar izvijestili su da je u svega par dana desetak manjih kontejnerskih brodova prodano u rezališta.
"Broj brodova koji se prodaju u rezališta počinje rasti", kažu iz Braemara, navodeći da je od ponedjeljka na prodaju stavljeno 14 kontejnerskih brodova. Znak je to da tržište kontejnerskog pomorskog prometa počinje padati.
"Novi podaci o potražnji pokazuju da je tržište pred potpunim kolapsom", stoji u najnovijem tjednom izvješću Sea-Intelligencea. Kao znak tog kolapsa, Sea-intelligence navodi i zanimljiv podatak da je čak 13 kontejnerskih brodova na povratku iz Sjeverne Europe u Aziju plove dužom rutom oko Rta dobre nade, umjesto kroz Sueski kanal, kako bi umjetno popunili kapacitete.
Dramatični pad profita, u kombinaciji s visokim troškovima najma, doveo je i do gašenja brojnih manjih kompanija. Zabilježen je i prvi takav slučaj u Ujedinjenom Kraljevstvu – stečaj kompanije Allseas Global Project Logistics, koja je na tržište ušla sredinom prošle godine, spajajući Aziju i Europu.
Inače, 90 posto svjetske robe prevozi upravo u kontejnerima, a na ovom tržištu dominiraju tri saveza, odnosno desetak kompanija koje kontroliraju malo manje od 85 posto svjetskog kontejnerskog tržišta, te zapravo drže monopol.
S druge strane, brodari se spremaju na preuzimanja rekordnog broja novogradnji u sljedećih nekoliko godina usred slabe potražnje.
"Potražnja opada, budući da inflacija utječe na prioritete potrošača, a troškovi rastu na globalnoj razini", piše Danish Ship Finance u nedavnom izvješću, predviđajući sumornu kratkoročnu budućnost za brodarstvo.