“Uzbuđeni smo i oduševljeni što smo napokon pronašli brodogradilište koje će izgraditi naš novi rezidencijski brod na LNG pogon! Izgradit će ga 'Brodosplit'!”
Iako je vijest na američkim specijaliziranim portalima za kružna putovanja objavljena 31. ožujka, užežin prvog travnja, a do nas se probila baš početkom četvrtog mjeseca, izgleda da nije riječ o prvoaprilskoj šali: u američkom Miamiju izrekli su je Shannon Lee i Alister Punton, osnivački tvrtke "Storylines".
Kompanija specijalizirana za krstarenja potvrdila je dogovor (“agreement”) sa splitskim brodograditeljima - prenose razni američki portali - prema kojemu bi prvo rezanje limova za tehnološki superiroran brod, dulji od 200 metara i sa 17 paluba, počelo već iduće godine, dok neki navode čak i kraj ove. Takozvani MV "Narrative" trebao bi, prema najavama, biti isporučen naručiteljima tijekom 2024. godine.
"Suradnja s 'Brodosplitom' pomoći će u ostvarenju naših osnovnih načela i održivih ciljeva. Zahvalni smo i našim rezidentima na iskazanom povjerenju", dodao je oduševljeni direktor Shannon Lee, a prenose američki specijalizirani mediji.
Šutnja u škveru
Slobodna Dalmacija ekskluzivno donosi vijest u Hrvatsku, a budući da portali koji prenose informaciju iz tvrtke "Storylines" - kao ni ona sama - ne spominju izjave vodećih ljudi splitskog brodogradilišta, pokušali smo doznati što kažu u Uvali Supavla o sklapanju tako velikog posla kao što je gradnja golemog rezidencijskog broda za kružna putovanja na pogon ukapljenim plinom. Pa to nam je gotovo u dvorištu!
Međutim, ostali smo iznenađeni šutnjom iz "Brodosplita", čiji je vlasnik Tomislav Debeljak i nedavno, na porinuću jednog drugog broda, malog polarnog kruzera od 50 milijuna eura, a u prisustvu Tomislava Ćorića, premijerova izaslanika i ministra hrvatskog gospodarstva, najavljivao velike buduće poslove, poput gradnje jednog posebnog broda za radove na moru, teškog 400 milijuna eura, ali i najveće jahte na svijetu, za koju će "Brodosplit" obaviti radove vrijedne dvostruko više od vrijednosti spomenutog posebnog broda za posebne namjene.
Ukratko, iz splitskog brodogradilišta nisu nam rekli ni riječi o rezidencijskom brodu za "Storylines", što je posebno zanimljivo i začuđujuće. Posebno što Lee i Punton, prvi ljudi "Storylinesa", otvoreno najavljuju rezanje limova već dogodine.
Spomenuti naručiteljev dvojac ističe da je pandemija novog koronavirusa uzdrmala i brodograđevni i brodarski svijet, uzrokujući kašnjenja i otkazivanje ugovora o gradnji brodova, ali i da je nesretna COVID-19 infekcija rezultirala povećanim opsegom rada na daljinu, izvan klasičnih velikih uredskih prostora, kao i uvođenjem fleksibilnijeg i inovativnog načina života, rada i učenja.
Napokon, evo što se kaže o samom brodu na stranicama "Storylinesa".
Prije svega, radi se o rezidencijskom brodu, odnosno, ljudi bi na njemu kupovali apartmane, koristili ih za život, rad ili odmor neko vrijeme, a u ostatku godine ustupali bi ih svojim partnerima, prijateljima ili članovima obitelji da u njima borave. U zamjenu, koristili bi se vilama, kućama za odmor ili sličnim apartmanima koje partneri imaju širom svijeta. Naravno, mogli bi i svijet oploviti tim čudesnim brodom, samo ako žele.
Primjerice, na brodu "Narrative" planirani su apartmani po cijenama od 300.000 dolara i više, do čak osam milijuna dolara vrijednog penthousea projektiranog na dvije razine. Vlasnici i njihovi gosti imat će mogućnost uključiti se i u "Storylinesov" program iznajmljivanja.
Koliko vidimo, a bilo bi i logično, nije dovoljno samo kupiti ili unajmiti apartman, valja nešto platiti i samo putovanje, razne usluge i slično. U pitanju su dodatni deseci tisuća dolara.
Teško je i pojmiti sve što "Storylines" navodi o svom budućem brodu, čiji koncept je nalik poznatom, 200 metara dugom rezidencijskom brodu "The World", izgrađenom još 2002. godine u Norveškoj za jednu američku kompaniju s Bahama.
Zaštita od koronavirusa
Specijalizirani internetski servisi za krstarenja navode da se u slučaju budućeg kruzera "Narrative" radi o "najzelenijem brodu na tržištu", s obzirom na plinski pogon i najmoderniju tehnologiju pohrane i ponovnog korištenja energije. Brod će imati i otmjene zajedničke prostore, poput marine, vjerovali ili ne, male pivovare, umjetničkih studija, vodenih vrtova i raznih drugih posebnih sadržaja.
Putnici, vlasnici, klijenti, kako god, plovit će svjetskim morima, zadržavajući se u najpoznatijim lukama od tri do pet dana. Barem tako vlasnici planiraju i oglašavaju. Kažu da će "Narrative" oploviti svijet, da će imati najmodernije standarde zaštite od koronavirusa. Čak bolje i od mnogih bolničkih ustanova, kao i da je pogodan za digitalne nomade. Šteta, nigdje se ne govori o tomu koliko bi rezidencijski kruzer mogao koštati.
U najavama koje prenose svjetski internetski mediji za krstarenja ne manjka lijepih riječi i bajkovitih obećanja kupcima apartmana na brodu budućnosti.
Nedostaju samo riječi splitskih brodograditelja: kojim metodama, majstorskom vještinom i suvremenom tehnologijom namjeravaju učiniti san stvarnim i dokazati da i mi škver za takav brod imamo. Nažalost, zasad šute o poslu budućnosti, čudesnom brodu "Narrative" s navoza Uvale Supavla.