StoryEditorOCM

sve češća praksaPosada broda Mirjana K uskoro bi trebala ići kući: tri mjeseca nisu primili plaću, menadžer se tek nakon apela SPH ‘probudio‘ i reagirao na ozbiljnost situacije

Piše OM
2. kolovoza 2022. - 13:30
Mirjana K je tegljač / Offshore Supply Vessel izgrađen 1975. godine, dug 64 metra. Trenutno plovi pod zastavom PanameIlustracija/Shutterstock

Nakon tri mjeseca neisplate plaća posadi broda Mirjana K i razno raznih peripetija, P&I kub je napokon dao instrukcije svojim odvjetnicima da stupe u kontakt s agentima i lučkim vlastima kako bi posada broda bila repatrirana, javlja Sindikat pomoraca Hrvatske.

U cijelom postupku asistirat će im crewing menadžer (Kvarner Crewing Services) koji od početka čini sve kako bi posadi olakšao ovu situaciju, dok se menadžer broda tek nakon naših napisa „probudio“ i reagirao na ozbiljnost situacije.

SPH je ranije objavio kako posada broda Mirjana K (IMO 7420742), već tri mjeseca nije dobila plaću. U međuvremenu se dogodila i smjena posade, što znači da oni koji su otišli kući nisu bili dobili plaću za travanj i svibanj, dok oni koji su došli nisu dobili plaću za svibanj, lipanj i srpanj.

Brod je proglašen napuštenim od strane brodara sukladno Konvenciji MLC 2006, Standard A 2.5.2, što je prijavljeno ITF središnjici u Londonu koja je to prijavila IMO-u i ILO-u.

Isto tako obaviještena je uprava zastave broda (Panama) i P&I klub koji osigurava brod i koji je, prema MLC konvenciji, dužan isplatiti do 4 zaostale plaće posadi broda i opskrbiti brod hranom, vodom, gorivom, odnosno omogućiti im dostojanstvene uvjete života i rada na brodu (kada im to brodovlasnik nije u stanju osigurati).

Ovo je klasični slučaj posade napuštene od strane brodara, što u svijetu pomorstva, na žalost, nije ništa neobično.

No, neobično je to što slučaj traje već tri mjeseca. Sreća je da crewing menadžer aktivno sudjeluje u rješavanju ovog slučaja i da je na strani posade.

– Ovo mi je najteži slučaj abandonmenta, a imao sam ih već nekoliko. Stvar je u tome što menadžer broda zavlači sve uključene strane i stalno daje obećanja koja ne ispunjava - istaknuo je ITF inspektor Luka Simić koji već mjesecima radi na ovom slučaju kako bi se izborio za prava pomoraca.

Sindikat pomoraca Hrvatske aktivno je uključen u cijeli slučaj, a s obzirom na to da je menadžer broda jedna domaća firma, o cijelom slučaju obaviješteno je i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Na brodu je trenutno 8 članova posade, 5 Hrvata, 2 Albanca i 1 Crnogorac, a brod je na sidrištu u Grčkoj luci Pirej. Cilj je u što skorije vrijeme dovesti brod u „kraj“ kako bi posada mogla biti repatrirana.

– Situacija na brodu trenutno nije baš najbolja, pri kraju su s hranom, a neki dan je došlo i do blackouta koji je isključivo zahvaljujući snalažljivosti posade uspješno riješen. Nadam se da će P&I klub shvatiti da menadžer broda ne radi u korist posade i da će se ova situacija privesti kraju te da će članovi posade, koji su već psihički i fizički iscrpljeni otići svojim kućama, rekao je Simić, te dodao da je menadžer broda podbacio na svim poljima.  Ipak, zahvaljujući naporima SPH i ITF inspektorata isplaćene su plaće repatriranoj posadi od strane P&I kluba - zaključio je Simić.

14. studeni 2024 23:17