StoryEditorOCM

nova pravilaRavnatelj Lučke uprave SDŽ o vezivanju brodova na Zapadnoj obali: Nikome ne plaćaju naknadu, ali to će se, nadamo se, brzo regulirati

Piše Merien Ilić
22. travnja 2022. - 21:00

Od listopada prošle godine na Zapadnoj obali može se privezati - mukte! Zgodna je to pogodnost koju mnogi koriste, pa i ovih dana kada smo uz šetnicu zatekli nekoliko brodova.

Stvar je u tome da i nemaju kome platiti privezivanje jer je Državni inspektorat lani donio odluku kojom se gradskoj tvrtki "Splitska obala" zabranjuje pružanje turističkih usluga u nautičkom turizmu, odnosno zabranjuje se naplata korištenja bitvi na Zapadnoj obali.

- Nažalost, tako je. Plovila koja su sada vezana nikome ne plaćaju naknadu, ali to će se, nadamo se, brzo regulirati. Na idućoj Županijskoj skupštini odlučivat će se o definiranju lučkog područja pa bi taj dio bio definiran kao luka otvorena za javni promet kojom bi za stalno upravljala Lučka uprava Splitsko-dalmatinske županije. Nakon toga to bi trebala potvrditi i Vlada RH, pa bi od lipnja Zapadna obala bila regulirana kako treba. Cjenik privezivanja će vjerojatno biti onaj stari, kakav je koristila "Splitska obala" - rekao nam je Domagoj Maroević, ravnatelj Lučke uprave SDŽ.

"Splitska obala" je do lani naplaćivala korištenje bitvi na temelju zaključka koji je 2014. godine potpisao tadašnji gradonačelnik Ivo Baldasar, iako je u međuvremenu trebalo izmijeniti Prostorni plan kako bi Zapadna obala mogla dobiti status luke nautičkog turizma.

Prošlo ljeto "Splitskoj obali" stigla je i kazna poreznih inspektora od šest milijuna kuna zbog obavljanja djelatnosti bez potrebne koncesije na pomorskom dobru, uz zabranu naplate korištenja bitvi.

image
Vojko Bašić/Cropix
image
Joško Ponoš/Cropix

- Nakon rješenja Državnog inspektorata od 12. listopada 2021. došlo je u pitanje naplaćivanje vezova i održavanje reda i sigurnosti plovidbe. Imajući to u vidu, krenuli smo u rješavanje problema koji se nije rješavao sve od 2014. godine, kada se počelo s naplatom bitvi na Zapadnoj obali. Jedino moguće rješenje je suradnja s Lučkom upravom SDŽ da se do početka turističke sezone sve prepreke riješe i da značajna financijska sredstva koja Zapadna obala može generirati ne propadnu. Također i da se spriječi nered i ugrožavanje sigurnosti plovidbe. Stoga je "Splitska obala" pristala na izuzeće kopnenog dijela naše koncesije na Zapadnoj obali (dva metra od mora) i davanje istoga na upravljanje Lučkoj upravi SDŽ - kazao nam je Marijan Ciprijan, direktor "Splitske obale". Dodaje kako je uloga "Splitske obale" definirana sporazumom o poslovno-tehničkoj suradnji, a to uključuje iznajmljivanje infrastrukture i prelazak četiriju djelatnika u Lučku upravu SDŽ.

- S financijskog aspekta "Splitska obala" na ovaj način prepušta Lučkoj upravi sve prihode. Na ime iznajmljivanja "Splitska obala" će uprihoditi samo djelić prihoda od vezova prethodnih godina. Alternativa ovom sporazumu je gubitak zarade od vezova i nered u luci, pa smo procijenili da je bitnije da zarada od vezova ostane na području grada Splita iako neće ići preko "Splitske obale", već Lučke uprave SDŽ - objašnjava Ciprijan.

Daljnja procedura je takva da Županijska skupština mora donijeti odluku o izmjeni koncesije dane "Splitskoj obali" d.o.o., a potom to mora proći i tijela u Vladi RH.

- Dok se procedura ne završi, "Splitska obala" po pitanju vezivanja na Zapadnoj obali ne može učiniti puno jer nam je zabranjeno pružanje usluga vezivanja brodova. Moj komentar na takvu situaciju kao direktora koji je stupio na dužnost u prosincu prošle godine i kao građanina Splita jest da mi je nepojmljivo da se čekalo sve ove godine da se problem riješi - smatra Ciprijan.

image
Joško Ponoš/Cropix
24. studeni 2024 07:53