Koncentrirat ćemo se na tri "Jadrolinijine" nabave trajekata u prošloj godini: "Olivera", "Svetog Duje" i "Dalmacije", kako bismo vam približili problematiku takozvane obnove i pomlađivanja nacionalne bijele flote o kojoj uprava tvrtke sa sjedištem u Rijeci, ali i njihovi politički pokrovitelji iz resornog Ministarstva mora i samog vrha Vlade - neumorno hvaleći se - rado govore.
Razgovarali smo tijekom duljeg vremena s nekoliko stručnjaka (sa svakim posebno i ne za zajedničkim okruglim stolom, već pojedinačno, ne spominjući im naše kontakte s ostalima) iz područja pomorstva i brodogradnje, koji svi o ovoj temi govore potpuno suprotno od "Jadrolinijinih" menadžera, ministra mora i šefa Vlade.
Svi su zamolili za anonimnost, što također ponešto govori o javnoj klimi i "poticajnoj" atmosferi iznošenja kritičkih ili drugačijih razmišljanja u odnosu na "službene istine".
Jedan od njih, dugogodišnji ugledni brodograditelj golemog iskustva, možda je i najslikovitije, najjasnije pokazao o čemu se radi: o namještanju javnih natječaja, o izigravanju i nepoštovanju vlastitih natječajnih uvjeta i o kupnji loših rabljenih brodova: